[fout?] weergeven latexcode

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

[fout?] weergeven latexcode

een voorbeeld:
\(\LaTeX\)


Op klikken geeft:

Code: Selecteer alles

[tex]

\LaTeX

[tex]
Moet er geen back-slash bij voor het sluiten van de tags?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [fout?] weergeven latexcode

Klopt. Vroeger stond dat er wel dacht ik, waarschijnlijk een klein foutje toen deze functionaliteit terug hersteld werd.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: [fout?] weergeven latexcode

Verrek, was me niet opgevallen.

Dank,
\(gefixt\)
!


(edit) oh, en ik ben blij dat we tegenwoordig een aparte .js gebruiken voor die popup, want nu zijn ze ook met terugwerkende kracht gefixt :P (klik bijvoorbeeld je eigen testje hierboven na een refresh)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: [fout?] weergeven latexcode

Volgens mij is het nog niet gefixt, ik zie nog steeds
\(...[tex]\)
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: [fout?] weergeven latexcode

[quote]Volgens mij is het nog niet gefixt, ik zie nog steeds
\(...[tex][/quote]

Je moet eerst refreshen, maar wel op een manier dat alle cache-bestanden ook worden ververst. Dat kan meestal door control-F5 te gebruiken.\)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: [fout?] weergeven latexcode

:P
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: [fout?] weergeven latexcode

okay (wss was ik wel aan het muggenziften :P )
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [fout?] weergeven latexcode

Nee hoor, dit is erg nuttig voor beginners die deze code willen kopiëren.

Je ziet die 'fout' af en toe, dat men niet de juiste tag gebruikt om te sluiten.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: [fout?] weergeven latexcode

nogmaals even moeilijk doen :P


http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...mp;#entry404847 en je ziet het meteen (staat vermeld in mijn eerste post)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [fout?] weergeven latexcode

Rogier zal er wellicht naar kijken, maar zie ook mijn reactie daar.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: [fout?] weergeven latexcode

Die 'bug' is heel simpel te verklaren :P In je formule gebruik je <i>, wat tevens een HTML-code is om teksten cursief te zetten. Zodoende krijg je die in de popup niet te zien, maar wordt wel alles cursief geplaatst wat na die <i> komt.
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: [fout?] weergeven latexcode

Die 'bug' is heel simpel te verklaren :P In je formule gebruik je <i>, wat tevens een HTML-code is om teksten cursief te zetten. Zodoende krijg je die in de popup niet te zien, maar wordt wel alles cursief geplaatst wat na die <i> komt.
Het gekke is alleen dat we daar al rekening mee hielden. Als je kijkt naar de html source van zo'n post dan wordt daar die javascript functie al aangeroepen met ampersand gt; (ik schrijf het even niet met het & teken anders wordt het in deze post ook geconverteerd).


Ik heb het aangepast, het moet nu wel goed gaan:
\(<i>=<b>\)
Helaas werkt dit niet met terugwerkende kracht op reeds geplaatste posts (de verandering zat in php).


Als ik binnenkort eindelijk een keer toekom aan het herparsen van alle oude posts met latex zal ik even kijken of ik de recentere ook even opnieuw kan processen, zeker degene waar nu helemaal geen popup bij zit.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Reageer