Springen naar inhoud

Leidingverlies

• Log in om te kunnen reageren

jloeffen

jloeffen

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 maart 2008 - 11:33

Hallo,

Ik moet een modellering maken betreft het energieverlies door een leiding. Bij dit verlies zijn Q en T variabel.
Ik weet alle vloeistof eigenschappen en materiaaleigenschappen van de leiding en een begin druk.
Mijn vraag is dus met welke formules het mogelijk is deze modellering te maken wanneer Q en T veriabel zijn en invloed hebben op elkaar. Graag zou ik het dus willen doen zonder temperatuur in de formule of zonder Q in de formule.

MVG,
Janrens

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 25 maart 2008 - 14:09

Ik moet een modellering maken betreft het energieverlies door een leiding. Bij dit verlies zijn Q en T variabel. Ik weet alle vloeistof eigenschappen en materiaaleigenschappen van de leiding en een begin druk.
Mijn vraag is dus met welke formules het mogelijk is deze modellering te maken wanneer Q en T veriabel zijn en invloed hebben op elkaar. Graag zou ik het dus willen doen zonder temperatuur in de formule of zonder Q in de formule.

Wat zijn Q en T? Is het een gasstroom, vloeistofstroom, wamtestroom of elektrische stroom?

jloeffen

jloeffen

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 maart 2008 - 14:37

Het is een vloeistofstroom.
De bedoeling van de modellering is dat met gegevens die eenvoudig te verkrijgen zijn energieverliezen uitgerekend kunnen worden.
Q is het debiet
T is de temperatuur

MVG,
Janrens

Veranderd door jloeffen, 25 maart 2008 - 14:38

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 25 maart 2008 - 14:42

Sorry, ik heb geen ervaring op dit gebied.
Kijk eens hier. Misschien helpt dat

Veranderd door thermo1945, 25 maart 2008 - 14:44

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures