Wetenschap stimuleren?

Moderator: Rhiannon

Wetenschap stimuleren?

Ik moet een eindwerk maken door de volgende stelling te verdedigen of te weerleggen:

"Er moeten meer studenten wetenschap-wiskunde komen, willen we voorkomen dat de technologische vooruitgang in onze westerse wereld stilvalt."

Ik heb al heel wat informatie rond dat onderwerp opgezocht, maar ik had graag wat commentaren van jullie gehad. Zowel argumenten pro als contra zijn welkom en ik hoop dat het een boeiende discussie mag worden...

Re: Wetenschap stimuleren?

Er stond een artikel daarover in de laatste natuur en techniek. 8) Sorry als je die niet hebt...maar is een beetje te groot om het over te typen ^^

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Wetenschap stimuleren?

"Er moeten meer studenten wetenschap-wiskunde komen, willen we voorkomen dat de technologische vooruitgang in onze westerse wereld stilvalt."


Ik denk dat dit zeker waar is, alleen niet alleen wiskundigen, maar ook natuurkundigen en scheikundigen.

Re: Wetenschap stimuleren?

Door de uitbreiding van de Europese Unie volgend jaar, vrees ik dat de industrie zich nog meer naar het oosten zal verplaatsen. De lonen zijn daar veel lager dan hier en er is een sterke vooruitgang te merken. Ik denk dat West-Europa zich dan enkel zal kunnen handhaven op hoog-technologisch vlak. Daarom moet wetenschap en technologie verder uitgebouwd worden willen we voorkomen dat er nog meer fabrieken moeten sluiten. Of ben ik hier te radicaal in?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Wetenschap stimuleren?

dat is zeker waar, maar spijtig genoeg is Mevr depoortere het goed aan het verknoeien. Zo heeft ze in de wetenschappen -wiskunde de uren aardrijkskunde naar beneden gehaald. Waarschijnlijk ten koste van Astronomie.

Over europa zullen we maar zwijgen. Tot hier toe zie ik meer negatieve ontrend heel die unie dan positieve voor landen zoals belgie, nederland,...

Men zou wetenschappen veel aantrekkelijker moeten maken en het zien als iets voor de freaks. Ok er zijn er een heleboel, maar daarnaast zijn er gewoon mensen die naast interesse in wetenschappen in gezonde interesse hebben in de wereld. Nu is men bezig op de univ waar ik opzit om jongeren uit de laatste graag wat proefjes te laten doen van natuurkunde. Wie weet is dat een begin!

Re: Wetenschap stimuleren?

Een waardig land heeft een goeie gezondheidszorg.

Onderwijs is daarna het allerbelangrijkste, want de jeugd is de toekomst van een land.Het zou moeten volledig graties zijn voor iedereen.Weten schap in al zijn vormen moet dan ook zoveel mogelijk aangemoedigd worden.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Wetenschap stimuleren?

gezondheidzorg volledig gratis is ver gedreven. een land moet het ook allemaal kunnen bekostigen dan en dan zouden de belastingen toch maar omhoog gaan.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: Wetenschap stimuleren?

Er is altijd geld genoeg om soldaten naar landen te zenden waar we helemaal geen zaken hebben.Belgie is een van de kleinste landjes in de wereld en het heeft 5 regeringen.Best zou men zwijgen over grote werken die uitgevoerd zijn en nergens toe dienen.Het beheer over het geld van de burger is niet altijd in zijn belang.

Berichten: 259

Re: Wetenschap stimuleren?

Zoekt het verband en kan het verband, zoals wel vaker, niet vinden.

Re: Wetenschap stimuleren?

Aandachtig nog eens alles lezen van bij het begin.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Wetenschap stimuleren?

het leger en gezondheidszorg zijn 2 totaal verschillende zaken.

alle regeringen in belgie zijn er gekomen door gebeurtenissen in de geschiedenis! 1 regering zou leiden tot de ondergang.

elke regering beslist over een aantal zaken, sommige zijn overkoepeld, andere niet.

Als je liever hebt dat belgie gewoon mooi enkel zich met zijn eigen landje bezighoudt en zich niets van de wereld aantrekt, dan ben je in een verkeerde eeuw geboren. We leven in een open wereld, waar hopelijk snel veel meer solidariteit komt naar andere landen toe en het stomme nationalisme wegvalt.

Nu terug ontopic:

mocht gezondheidszorg volledig gratis zijn zouden mens voor het minste naar de dokter stappen, voor het minste dure onderzoeken laten doen en ga zo maar door. Je leidt het land op die maneir naar een ondergang op financieel gebied.

Het is geven en nemen in deze wereld

en mocht je het niet weten: belgie heeft een van de beste gezondheidszorg beleid van heel de wereld!!! Ik denk dus niet dta we mogen klagen
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Wetenschap stimuleren?

noortje schreef:Nu terug ontopic:

mocht gezondheidszorg volledig gratis zijn zouden mens voor het minste naar de dokter stappen, voor het minste dure onderzoeken laten doen en ga zo maar door. Je leidt het land op die maneir naar een ondergang op financieel gebied.

Het is geven en nemen in deze wereld

en mocht je het niet weten: belgie heeft een van de beste gezondheidszorg beleid van heel de wereld!!! Ik denk dus niet dta we mogen klagen
Belgie heeft ook een staatsschuld dat meer dan het jaarlijkse omzet betreft.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Wetenschap stimuleren?

idd, daarmee dat het niet erg slim zou zijn om heel de gezondheidzorg gratis te maken zoals iemand voorstelde.

een regering heeft heel wat andere zakne te doen met al dat geld en nogmaals belgie heeft reeds ene van de beste gezondheidszorg ter wereld!
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: Wetenschap stimuleren?

Ik bedoelde graties onderwijs.Heb me slecht uitgedrukt.Het woord "graties"volgde op de zin met het woord "onderwijs".

Soms leest men wat er niet staat.

Dokters zouden ook niet willen betaald worden door de staat want daar

wordt je niet rijk van.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Wetenschap stimuleren?

roger schreef:Ik bedoelde graties onderwijs.Heb me slecht uitgedrukt.Het woord "graties"volgde op de zin met het woord "onderwijs".

Soms leest men wat er niet staat.

Dokters zouden ook niet willen betaald worden door de staat want daar

wordt je niet rijk van.
Gratis doorstuderen tot een bepaalde leeftijd, en dan mag het geld kosten. Anders gaan ze nooit werken

Reageer