Wetenschap stimuleren?

Moderator: Rhiannon

Re: Wetenschap stimuleren?

Studeren en slagen natuurlijk.Niet van: "Ik heb tijd en papa heeft geld."

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Wetenschap stimuleren?

ik denk dat je beter de beurzen aanpast en niet alles gratis maakt.

Nu is het systeem niet echt 100% en niet erg logisch. Waardoor sommigen die wel een beurs nodig hebben er geen krijgen en anderen die het gerust wel kunnen betalen er wel een krijgen.

De lagere scholen en midelbare zijn reeds gratis. Enkel boeken en uitstappen nog. Misschien kunnen ze dan beter de nutteloze uitstappen schrappen om geld te besparen ipv alles maar gratis te maken. Maar dat horen heel wat leerlingen dan weer niet graag.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: Wetenschap stimuleren?

Ouders van wie hun inkomsten gekend zijn door de belasting vallen meestal buiten de boot omdat ze "te veel" verdienen.

Zij die bij machte zijn om te sjoemelen hebben dan meestal recht op een beurs.Om aan die onrechtvaardigheid een einde te maken moet het graties zijn voor iedereen.Ik bedoel iedereen die ernstig studeerd en slaagd. Iedereen ,arm of rijk moet de zelfde kansen krijgen.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Wetenschap stimuleren?

Als je er een beetje over na denkt zit het eigelijk wel goed met de kosten voor de student voor studeren.

Ik denk dat er meer geld naar de scholen moet gaan, om betere apparatuur te kopen.

Verder vindt ik dat HBO en universiteit samen moeten gaan en dat we hier een echte Bama structuur krijgen. Maar dat komt meer van iemand die hopelijk voor zijn Masters gaat in Amerika.

In Eindhoven heb je aan de ene kant van de weg de hogeschool en aan de andere kant de universiteit. Op beide plaatsen worden de zelfde vakken gegeven. Er staan ook aan beide zijden biblio's en andere dingen.

Beetje nutteloos als je het aan mij vraagt.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Wetenschap stimuleren?

is idd een veel beter idee.

Bij ons is het zeker niet zo dat je aan de universiteit en aan de hoge school dezelfde vakken hebt. Er is natuurlijk wel een overlap voor sommige zaken, maar bij ons zeker niet voor het meeste. Maar dat ze daarom 2 bibs zouden hebben is overdreven. Verzamel alles gewoon op 1zelfde plaats.

Bij ons is het wel zo dat je boeken uit andere bibs kan laten overkomen die in de bib van je univ niet liggen. En dat is wel handig :shock: Maar ik weet niet of ze samenwerken met de hoge scholen.

Ik vind niet dat hoge school en univ volledig samen moeten gaan. Het zijn allereerst 2 totaal verschillende manieren van onderwijzen (in de meeste gevallen toch) + de vakantieregeling is bij beide systemen anders. Men heeft er aan gedacht om deze gelijk te schakelen gedeeltelijk, maar er kwam luidkeels protest.
Ouders van wie hun inkomsten gekend zijn door de belasting vallen meestal buiten de boot omdat ze "te veel" verdienen.  
ze houden ook veel te weinig rekening met het aantal kinderen. ok, je hebt zoalsals aantal personen ten lasten, maar het bedrag dat daar voro staat is vele minder dan het in werkelijkheid is. Een trukje van sommige rijke ouders: ze kopen/huren een app en laten hun kind daar wonen. en ze hebben een beurs
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: Wetenschap stimuleren?

Als die beurs die kosten dekt, moet je dat ook doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Wetenschap stimuleren?

niet iedereen is financieel machtig om hun kinderen appart te laten gaan wonen
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: Wetenschap stimuleren?

Ik kom pas uit Egypte,en er wat gezien en gehoord van Egyptenaren.

Er zijn 18 universiteiten in Egypte.De universiteit en het verblijf( je kot ) zijn volledig graties.Als men dat kan in Egypte,kan dat zoveel te meer ook hier.Ook zou het onderwijs in de staat Californie volledig graties zijn.

Er is verplichte legerdienst in Egypte.3 Jaar voor de analfabeten,2 jaar voor de bezitters van een technisch diploma en 1 jaar voor het universitair

diploma.De dreiging die uitgaat van Israel en zijn westerse bondgenoten maken zo'n leger noodzakelijk.Ze zijn er van bewust dat men in Africa zijn geld beter zou kunnen besteden.De schrik zit er in,dat het westen onder de mom van democratie hun grondstoffen zouden komen stelen.

Berichten: 259

Re: Wetenschap stimuleren?

De dreiging die uitgaat van Israel en zijn westerse bondgenoten maken zo'n leger noodzakelijk.


Goh, hier zet ik toch enkele vraagtekens bij.

Re: Wetenschap stimuleren?

Beste Arjesara,zet je eens in de plaats van een moslem die leeft in een land dat petroleum bezit,met als voorbeeld Irak.Israel mag alle resoluties van de VN aan zijn laars lappen zonder dat daar enige commentaar op komt.Het leven van de Palestijnen,hun cultuur en geloofsgenoten,is

uitzichtloos.Sharon heeft al gedreigd de Asuandam in Egypte te vernietigen wat een ware ramp zou betekenen voor het land.

Het land met de meeste massa vernietigingswapens leverd daarbij zijn steun.Oorlog om een oorlog te vermijden ?Daar heb ik mijn vraagtekens bij.De hele USA industrie draait op wapens en petroleum.Als ze zo menslievend zijn,kunnen ze beter iets doen aan de honger en de ziekte in de wereld.Democratie is goedkope blabla ,voor mensen waarvan je de beentjes in hun lichaam kunt tellen.

Reageer