[boinc] nederlandse top 50 !

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

[boinc] nederlandse top 50 !

Het is zover, het Wetenschapsforum BOINC is bij de 50 beste BOINC-teams van Nederland :D

Het is iets vroeger dan we hadden verwacht deze plaats, blijkbaar is er ergens een team dat voor ons stond overgestapt naar een ander land ofzo en zijn we daardoor iets sneller een topc 50 team.

http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...=Netherlands#50
boinc_top_.JPG
boinc_top_.JPG (52.17 KiB) 992 keer bekeken
Die top 50 plaats hebben eerst en vooral te danken aan DePurpereWolf, hij heeft het Wetenschapsforum BOINC uit de grond gestampt wat zeker niet makkelijk was omdat Folding@Home hier toch al een tijdje actief was.

DePurpereWolf heeft dit natuurlijk ook niet alleen kunnen verwezenlijken, die top 50 plaats is de prestatie van onze 28 teamleden die allemaal hun bijdrage geleverd hebben naar eigen kunnen.

Iedereen bedankt hiervoor :P

Bij zo'n prestatie hoort toch wel even een knal :P :

Afbeelding

Op naar de top 40, 30, 25, 20, ...

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] nederlandse top 50 !

Wouw, dat is vroeger dan ik dacht.

Voor onze eerste verjaardag in ieder geval.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] nederlandse top 50 !

Wouw, dat is vroeger dan ik dacht.
Inderdaad, maar als je ziet hoeveel credits we hebben per dag de laatste tijd dan is dat wel normaal.

We hebben al een 3-tal weken dagelijks meer dan 3000 credits verzameld waarvan een aantal dagen goed boven de 4000 dus goed op kruissnelheid zou ik zeggen :D

Gebruikersavatar
Berichten: 846

Re: [boinc] nederlandse top 50 !

DePurpereWolf schreef:Wouw, dat is vroeger dan ik dacht.

Voor onze eerste verjaardag in ieder geval.
Ik zag net op allprojectstats.com dat het wetenschapsforum gestart is op 'Fri, 23 03 2007', wil dat dan zeggen dat wij eigelijk de verjaardag al voorbij zijn??

Na wat rond te neuzen, kwam ik ineens terug op de kwestie 'Boincathlon', de eerste post over Boinc was dus op 4 april om de vouwers wat credit te geven.. iemand zin om volgende week een boincahtlon te organiseren?

grtz,

Rayk
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'



"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] nederlandse top 50 !

@RaYK, ik weet niet of een BOINCathlon veel gaat veranderen voor het team. Ik denk dat iedereen die meedoet en de mogelijkheden ter beschikking heeft alles geeft wat er binnen zijn/haar capaciteiten behoort.

Misschien krijgt we daardoor wel nog een boost aan nieuwe leden want dat is de laatste 2 weken eigenlijk gestopt.

Tips om zoiets op poten te zetten ?

Gebruikersavatar
Berichten: 846

Re: [boinc] nederlandse top 50 !

well for starters kunnen we mss een topic starten onder het WSF café, dan worden mensen van dat forum al direct geconfronteerd met Boinc en wat het precies is..

sowieso is Boinc nu al een jaar oud, zou toch zonde zijn om zomaar te laten passeren?
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'



"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] nederlandse top 50 !

Goed idee, de folders hebben toen ook een topic in het café gelanceerd dus misschien kan dat wel helpen.

Gebruikersavatar
Berichten: 846

Re: [boinc] nederlandse top 50 !

zo rap dat we in de top 50 geraakt zijn, zo rap liggen we er weeral uit, momenteel staan we terug op plaat 51 maar zo te zien gaat dit ook niet zo lang duren :D

zo te zien hebben wij dat te danken aan team LCARS die terug zijn gekomen zijn in de lijst van Nederland.
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'



"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] nederlandse top 50 !

Vandaag zullen we waarschijnlijk onze voorganger die momenteel op 50 staat voorbijgaan en dan zijn we minder afhankelijk van die anderen.

Gisteren weer een monsterscore van 5847 credits en daardoor hebben we de kaap van 400 000 credits doorbroken, op naar de 500 000 (waarschijnlijk volgende maand al :D ).

Gebruikersavatar
Berichten: 846

Re: [boinc] nederlandse top 50 !

Ik heb de verjaardag van ons boinc team in de gebeurtenis kalender van WSF laten opnemen. Onderaan de main pagina kun je nu dus zien dat binnekort de verjaardag is van het team. Ik weet niet of veel mensen hier naartoe kijken, maar als 1 iemand kijkt is dat toch al beter of niets é :D

gtn,

Rayk
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'



"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] nederlandse top 50 !

Hardstikke leuk Rayk, goed gedaan

Berichten: 9

Re: [boinc] nederlandse top 50 !

We staan vandaag op plaats 40.

Mijn hoofdcomputer is uitgeschakeld geweest van 24-4 t/m 4-5 ivm vakantie en vanwege de warmte in me appartementje nu ook overdag uitgeschakeld. 's Winters best handig zo'n kachel :D
Aannames zijn de moeder van alle fouten.



Alle tiep fauten zijn express! (of ik ben vergeten de spelsjekker te gebruiken)

Berichten: 824

Re: [boinc] nederlandse top 50 !

We gaan lekker inderdaad. Op naar de top 30 van NL! Ik doe mijn best en hoop nog een keer RayK in te halen, ik wil in de top 3 van het wsf-team. :D
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] nederlandse top 50 !

Normaal gaat het stijgen heel langzaam in die Nederlandse top, we hebben meestal enkele dagen nodig om de puntenkloof van soms wel 10 000 credits te overbruggen. De mensen op plaats 40,39,38,37 stonden allemaal heel dicht bij elkaar. We zijn er vlot overgegaan en hebben nu dus al plaats 37 bereikt :D

Voor naar nummer 35 moeten we wel nog 25000 credits verzamelen wat een goeie week werk is !

Top 30 is nog een dikke 100 000 credits, met de huidige snelheid een maand werk ongeveer.

@RubenK je bent heel goed op weg, RaYK gaat moeten oppassen !

Gebruikersavatar
Berichten: 846

Re: [boinc] nederlandse top 50 !

Kom maar op... :P
We gaan lekker inderdaad. Op naar de top 30 van NL! Ik doe mijn best en hoop nog een keer RayK in te halen, ik wil in de top 3 van het wsf-team. :P
als ik het zo nog eens naar die statestieken kijk ziet het ernaar uit dat ik eerder Marco ga passeren, Marco staat hoog vanwege z'n puntentotaal maar z'n gemiddelde ligt nie bijster hoog in vergelijking met de top :D

dus de kans is groot dat je in die top 3 komt, alleen hoop'k niet dat ik daarvoor ga moeten schuiven :D
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'



"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Reageer