Waarom mannen vrouwen verkeerd begrijpen

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Waarom mannen vrouwen verkeerd begrijpen

Waarom denken mannen vaak dat ze versierd worden als een vrouw alleen maar aardig is? Niet doordat ze constant uit zijn op sex, maar doordat ze slecht zijn in het interpreteren van niet-verbale communicatie.

Lees meer... Kijk

Lees meer... Live Science
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 751

Re: Waarom mannen vrouwen verkeerd begrijpen

Hehe, toch altijd weer grappig te zien dat er vrouwelijke onderzoekers zijn die hun tijd willen gebruiken om de man neer te zetten als een ongevoelige neanderthaler (ietwat gechargeerd) die de fijne kneepjes van het vertalen van de vaak subtiele signalen (ook weer gechargeerd) waar de vrouw nu eenmaal in grossiert (ook weer gechargeerd), maar niet onder de knie schijnt te krijgen. :D Maar uh... kent de vrouw zichzelf wel goed genoeg? :P
De juiste vraag is de vraag die uit objectiviteit geboren wordt.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Waarom mannen vrouwen verkeerd begrijpen

Het is al langer bekend dat mannen inderdaad sneller denken dat een vriendelijk gebaar méér is dan alleen dat. Maar hier heb ik toch mijn twijfels bij... Wat hier eigenlijk onderzocht wordt is empathisch vermogen en uit het ruime onderzoek dat daarnaar gebeurd is blijken géén significante verschillen tussen mannen en vrouwen. Misschien zit het probleem hem erin dat er maar vier mogelijkheden waren (friendly, sexually interested, sad, rejecting). Ik denk dat vrije beschrijving tot andere resultaten zou leiden.

Berichten: 2

Re: Waarom mannen vrouwen verkeerd begrijpen

De ervaring(natuurlijk puur subjectief)heeft mij geleerd dat vrouwen even assertief zijn als mannen.Alleen heeft de maatschappelijke situatie vrouwen gedwongen om selectiever te reageren.

Als een vrouw nee zegt bedoelt ze ja,is natuurlijk flauwe kul.Doch zullen veel vrouwen 4,tot 5 maal en meer nee zeggen en dan ja om dan selectiever te kunnen overkomen.Bijna als bypass van natuurlijke selectie.

Status,geld,mannelijkheid,macht en fysiek zijn grote troeven,maar als een vrouw daar direct op reageert komt het

maatschappelijk slecht over.Daarom zullen zelfs de meest directe en actieve seksuele vrouwen het woord '****' als extrreem

negatief beschouwen.Hoewel sommige media dit echter propaganderen,blijft dit in het onderbewustzijn van de vrouw gecatalogiseerd als sociaal onaantrekkelijk.

Deze tendens zal echter even snel kunnen omslaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Waarom mannen vrouwen verkeerd begrijpen

Sorry, maar ik begrijp je niet goed... Wat heeft dit te maken met de verkeerde interpretatie van vrouwelijke lichaamstaal door mannen?

Berichten: 99

Re: Waarom mannen vrouwen verkeerd begrijpen

Mannen hoeven onderling niet vriendelijk te doen om geaccepteerd te worden. Ze worden niet geaccepteerd om hun vriendelijkheid, maar om wat ze kunnen. Daar leggen ze dan ook zelf de nadruk op. Vrouwen gaan er van uit (en het is ook vaak zo) dat ze geaccepteerd worden, niet om wat ze kunnen, maar om hun vriendelijkheid. Dat doen ze evengoed naar elkaar als naar mannen. Maar mannen kunnen dit natuurlijk verkeerd uitleggen. En dat ik ook weer niet altijd helemaal onbegrijpelijk (waardoor je met verklaringen komt als niet kunnen ontvangen van subtiele signalen) want het lukt vrouwen misschien ook beter om vriendelijk te doen tegen mannen dan tegen vrouwen door een natuurlijke aantrekkingskracht. Maar dan is dat het schepje erboven op en niet het schepje zelf.

Als we het omdraaien is het wel opmerkelijk dat vrouwen als mannen in gesprek met hen vooral spreken over waar ze goed in zijn, niet denken: hij wil mij volgens mij versieren, hij probeert zoveel indruk te maken... Nee, meestal wordt dan gedacht: wat vervelend zeg, hij praat alleen maar over zichzelf...

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Waarom mannen vrouwen verkeerd begrijpen

Volgens mij poneer je hier enkele persoonlijke indrukken als wetenschappelijke gegevens. Het lijkt me overdreven om te stellen dat mannen in een groep enkel aanvaard worden omwille van competenties en vrouwen alleen maar omwille van vriendelijkheid, en dit alles gebaseerd op een seksuele drive. Seksisme loert hier om de hoek. Dit lijkt me dus niet de verklaring voor waarom mannen lichaamstaal verkeerd interpreteren (let erop dat de onderzoekers hier ook concluderen dat mannen flirten vaak ook als vriendelijkheid interpreteren: "But the study, to be detailed in the April issue of the journal Psychological Science, also found that it goes both ways for guys — they mistake females' sexual signals as friendly ones.")

Berichten: 99

Re: Waarom mannen vrouwen verkeerd begrijpen

Nee nee, het zijn niet enkel persoonlijke indrukken van mij. Er is onderzoek naar gedaan. Ik heb helaas het boek niet meer in huis waar ik voornamelijk deze resultaten van onderzoeken heb gelezen. Ik zal het nog een keer opzoeken.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Waarom mannen vrouwen verkeerd begrijpen

Hoe zou dit topic heten als het onderzoek door een man gedaan was? "Waarom vrouwen moeite hebben om hun intenties aan mannen duidelijk te maken"?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Waarom mannen vrouwen verkeerd begrijpen

Ik zal het nog een keer opzoeken.
Graag :D Ik ben wel benieuwd of het werkelijk zo zwart-wit in het boek staat.

Gebruikersavatar
Berichten: 469

Re: Waarom mannen vrouwen verkeerd begrijpen

Waarom denken mannen vaak dat ze versierd worden als een vrouw alleen maar aardig is?


Omdat de wens de vader van de gedachte is.
Wetenschap is geen geschiedenis van idealen maar van successen.

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Waarom mannen vrouwen verkeerd begrijpen

Ik kies voor een bestaan van single. Tegen die achtergrond heb ik en ervaar het nog steeds, kennelijk leeftijdloos, dat vrouwen verdraaid snel denken: wat moet ie van me en het zal wel weer hetzelfde soort mannetje zijn zoals ze allemaal zijn. Ik bedoel dit niet vervelend maar objectief. Heb veel vriendinnen gehad, het bewijs zal ik maar zeggen :-)

Ik houd het steeds, zo lang mogelijk althans, op het sociale niveau. Dit wordt zeer zeer goed opgepakt en begrepen door een vrouw. Maar het vervelende is dan weer, dat juist diezelfde vrouw dan in termen van relaties gaat denken (en handelen)

Vandaar mijn kreet: een vrouw is niet mangricht maar relatiegericht...
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 579

Re: Waarom mannen vrouwen verkeerd begrijpen

Waarom denken mannen vaak dat ze versierd worden als een vrouw alleen maar aardig is?
De Ockham zou zijn: ze zien mogelijkheden.

Ik denk overigens dat vv die gedachten ook spelen. (dus wanneer een man aardig doet tegen een vrouw)
Bonum vinum laetificat cor hominis

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Waarom mannen vrouwen verkeerd begrijpen

De Ockham zou zijn: ze zien mogelijkheden.


Wat bedoel je met mogelijkheden?
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 579

Re: Waarom mannen vrouwen verkeerd begrijpen

Nou, als een vrouw aardig is dan biedt dat perspectieven als je haar 'leuk' vindt.

En andersom werkt het hetzelfde. Vrouwen wie opvalt dat een man aardig doet en ze zijn geïnteresseerd biedt dat ook perspectieven.

En misschien zien mannen (in topicstarters post) dus gewoon mogelijkheden. Dat bedoel ik.
Bonum vinum laetificat cor hominis

Reageer