Springen naar inhoud

Wat zit er in cola

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 03 april 2005 - 19:15

eweten jullie misschien wat er in cola zit alvast thanxs

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 april 2005 - 06:53

Vooral water natuurlijk!

Verder koolzuur, fosforzuur of citroenzuur (hangt van de fabrikant af. Conserveermiddel (meestal natriumbenzoaat).
Suiker (of andere zoetstoffen zoals aspartaam, mn in "light" cola)
Smaakstoffen. Dit laatste is natuurlijk heel belangrijk, want dat maakt het grootste verschil tussen de cola's. In elk geval zitten er de volgende smaakstoffen in:
- vanille
- gember
- citroen
- colanoot

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 april 2005 - 11:30

Kijk eens op de verpakking :wink: :wink: :wink:
"Meep meep meep." Beaker

kokkie_d

kokkie_d

• 0 - 25 berichten
  • 24 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 april 2005 - 13:03

De (coca)cola van nu of de (coca) cola van vroeger?

Ik heb het verhaal gehoord dat Cola orgineel bedacht is door een man die als medicijn cocaine (de drug) moest gebruiken, maar aangezien hij dat niet weg kon krijgen (ie slikken) bedacht hij dat een drankje veel beter zou gaan. Daarna had hij bedacht dat je het dan ook beter kunt laten smaken, dus deed hij er een smaakje bij.

Later, is de cocaine vervangen door ander spul (nog steeds het beste bewaarde geheim ter wereld) en werd het coca cola.

Voor de ingredienten zou ik verder idd gewoon op de verpakking kijken, maar als ik mij niet vergis is het totale recept (incluis een aantal ingredienten) van Coca Cola nog steeds het best bewaarde geheim ter wereld.

Misshien is er een verband tussen de grote hoeveelheid gebruikers en de geschiedenis? :shock: :wink:
Computer games do not affect us. I mean: Otherwise we would all be running around in darkened rooms munching pills and listening to repetitive music.

Bean

Bean

• >250 berichten
  • 505 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 april 2005 - 13:09

Volgens mij moet een fabrikant alle ingrediŽnten op de verpakking zetten. Omdat de consument moet weten wat hij/zij drinkt/eet.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures