Springen naar inhoud

Fitna

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Hoofd

Hoofd

• >100 berichten
  • 107 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 maart 2008 - 23:31

http://www.liveleak....=ee4_1206625795

jaaahhhhh laat maar komen die reacties.. Ik ben zelf van mening dat deze film sterk vergelijkbaar is met 'De Eeuwig Jood'.. Scarlet Pimpernel heeft veel geleerd van Joseph Goebbels denk ik zo..

Is deze film ethisch verantwoord? Moet dit kunnen in Nederland.. Hoe dachten jullie daarover vóórdat jullie de film zagen, en nadat jullie de film hebben gezien.
Ik denk dat de vrijheid van meningsuiting het hoogste goed is, en dus altijd voorop staat. Dat doet soms even pijn, maar het moet wel kunnen.

Veranderd door Hoofd, 27 maart 2008 - 23:32

Als ik steeds weer nieuwe antwoorden vind,
kan ik niets zeker weten.
Maar zoek ik niet door naar nieuwe antwoorden,
dan weet ik zeker dat ik niets zeker weet.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ferry

ferry

• >250 berichten
  • 954 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 maart 2008 - 23:40

Of het moet kunnen? Ja hoor, waarom niet, zou ik zeggen? Eerlijk gezegd denk ik niet dat het tot de reacties zal leiden waar veel mensen bang voor waren.

qrnlk

qrnlk

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 27 maart 2008 - 23:59

Ik denk dat de film 1000x beledigender en heftiger was voordat mensen hem daadwerkelijk gingen zien. De realiteit is dat Wilders geen cineast is en amper een steekhoudend argument kan presenteren. Hooguit is hij aan het preken voor de eigen parochie.

Het voornaamste risico vanuit "de moslim wereld" (bestaat die?) komt waarschijnlijk van mensen die de film niet gezien hebben of niet willen zien, hun onwetendheid zal ze er wellicht niet van weerhouden om zich er door beledigt te voelen. Zoals Hitchcock al liet zien: Niets is erger dan mensen hun eigen fantasie.

Voor een realistischere kijk op het arabische werelddeel: bekijk eens deze 'movie'.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

peterA

peterA

• >250 berichten
  • 672 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 maart 2008 - 12:40

Wilders’ filmpje bij Pauwenwitteman.

In de hoofdrollen,
‘De Advoaat’ zich wentelend in eigen nat,in gedachten reeds de stuivers op zak,zichzelf verbeeldend dat ie ’t deed omdat ie naar ’t goede streefde
‘De Moraalridder’ D66 geloof ik,die niet begreep waar de raakpunten liggen tussen religie en andere ideologieën,O wat was ie verontwaardigd over alles behalve zijn nijpend gebrek aan in- en overzicht.
‘De Luchtbel’ Leeg van gedachten,vastgelijmd door een versnipperde drive die er niet in slaagde zijn hoofd te verlaten via een of ander idee of uitspraak.
‘De klaagmuur’ ’’ oh wat ben ik toch zo gekwetst in mijn geloof’ (ik kan mijn tranen niet bedwingen)

Gooi die zooi buiten! En laat die jonge Amsterdammer eens met de arabist in debat gaan,want dat waren de enige twee die zinnigs te zeggen hadden.
huh?

Rhiannon

Rhiannon

• >1k berichten
  • 2756 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 28 maart 2008 - 13:57

Ach, jammer voor alle schreeuwlelijkerds die van te voren dreigden met van alles en ook voor alle angsthazen die het voordat men ook maar iets van de inhoud wist al in hun broek deden en zich in het stof bogen voor de oliedollars.
De film bestaat uit beelden die allang bekend waren en overal ter wereld waren getoond, waarbij (inderdaad haatzaaiende) koranteksten zijn gevoegd. Maar dit soort teksten is in alle heilige boeken te vinden, zijn tenslotte uitingen van die tijd. Het probleem is alleen dat men de teksten in de koran letterlijk wenst te nemen, terwijl de teksten in andere heilige boeken worden geïnterpreteerd.

Maar Wilders' film....? Leuk amateuristisch probeerseltje wat moet kunnen, al was het maar vanwege de vrijheid van meningsuiting.
Hoe minder kennis, des te onwrikbaarder het oordeel.

Johan2

Johan2

• >1k berichten
  • 1780 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 28 maart 2008 - 15:11

Kan 't verder onder het topic Wilder's Koranfilm bij politicologie?
Dat loopt nml. al een tijd.
Ik word zo moe van het op 3 plaatsen moeten lezen.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 maart 2008 - 17:41

Inderdaad. Hier verder alsjeblieft.

-slotje-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures