Springen naar inhoud

Cities dim lights for environment

• Log in om te kunnen reageren

BBC-feed

BBC-feed

• >250 berichten
  • 269 berichten
  • Nieuwsbot

Geplaatst op 29 maart 2008 - 11:36

Cities around the world, starting with Sydney, switch off the lights for an hour to highlight climate change.

Lees het volledige artikel...
Bron: BBC Science and Nature. www.BBC.co.uk

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 maart 2008 - 00:46

Lekker popie-jopie natuurlijk, maar een hele mooie kans om midden in Sydney eens goed van de sterrenhemel te genieten. (als het helder is natuurlijk) Ik weet nog wel een paar maanden geleden, ik woon in Waardenburg echt pal naast de A2. Toen vloog er die Apache door de stroomdraden, en een paar uur later trokken de wolken weg. Wát een feest was dat, ik kon zelfs voor het eerst vallende sterren zien! Echt prachtig, ik hoop dat ik later ergens kan wonen waar dat vaker gebeurd. Voor langer dan een uur natuurlijk :D
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8809 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 maart 2008 - 10:52

Die sterrenhemel zal denk ik wel tegenvallen, althans, ik neem aan dat men wel zo verstandig is nuttige verlichting als straatlantaarns aan te laten.

Australians marked Earth Hour by holding candle-lit beach parties, ...

Zouden ze weten dat een kaars meer CO2 uitstoot dan een (spaar)lamp?

Veranderd door Benm, 31 maart 2008 - 10:54

Victory through technology

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 maart 2008 - 11:04

Zouden ze weten dat een kaars meer CO2 uitstoot dan een (spaar)lamp?

Daar zat ik ook aan te denken toen ik op het nieuws al die kaarsen zag. Zelf bij de productie van die kaarsen komt volgens mij al evenveel CO2 vrij dan je ooit zal produceren om een spaarlamp te doen branden (die overigens een pak meer licht geeft).

Masi

Masi

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2008 - 20:35

Daar zat ik ook aan te denken toen ik op het nieuws al die kaarsen zag. Zelf bij de productie van die kaarsen komt volgens mij al evenveel CO2 vrij dan je ooit zal produceren om een spaarlamp te doen branden (die overigens een pak meer licht geeft).

Cities around the world, starting with Sydney, switch off the lights for an hour to highlight climate change.
De aktie is volgens mij niet bedoelt om op directe wijze de CO2 uitstoot te verminderen, maar om het onder de aandacht van mensen te brengen. Dat dit al tig keer gedaan is terzijde natuurlijk.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8809 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 maart 2008 - 23:07

Tuurlijk, het is een symbolisch geheel, maar het blijft gewoon grappig hoe mensen daar geheel onwetend invulling aan geven.

Lampen uit, kaarsje aan en denken goed bezig te zijn. Ondertussen verstookt zo'n kaars genoeg energie om met generatieverliezen een forse spaarlamp te kunnen bedrijven, die dan 50 a 100 keer meer licht geeft voor dezelfde hoeveelheid CO2. Goed voorbeeld van een fout voorbeeld geven :D

Veranderd door Benm, 31 maart 2008 - 23:11

Victory through technology

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures