Springen naar inhoud

Zomertijd scheelt geen energie

• Log in om te kunnen reageren

Wien Ee

Wien Ee

• >1k berichten
  • 3133 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 maart 2008 - 09:41

Door zondagnacht de klok vooruit te zetten, zouden we energie besparen. Maar bijna een eeuw nadat de zomertijd is uitgevonden, is nog nooit bewezen dat die ook echt zuiniger is.

Lees meer ... NRC
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44877 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 30 maart 2008 - 10:15

Wat mij betreft: laten we het toch maar blijven doen. Ik vind het vooral 's zomers wel prettig als het warmste deel van de dag niet al te vroeg valt. Je kunt het ook zó bekijken: we verzetten geen klok, eigenlijk spreken we af om 's zomers collectief wat vroeger op te staan....... :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

meijuh

meijuh

• >100 berichten
  • 202 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 maart 2008 - 11:29

Ik ben nu wel een uur kwijt voor het leren van mijn tentamens:(

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 30 maart 2008 - 14:14

Was dit niet al jaren bekend?
Maar ook ik vind het wel prettig. Je hebt gewoon wat meer aan je dag, je kunt 's avonds wat langer buiten blijven met fatsoenlijk licht. Niets mis mee. Want ook al besparen we misschien niets, we gaan er toch ook niets meer van gebruiken.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8804 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 maart 2008 - 17:03

Wat mij betreft: laten we het toch maar blijven doen. Ik vind het vooral 's zomers wel prettig als het warmste deel van de dag niet al te vroeg valt.

Eerlijkgezegd heb ik er swinters ook geen problemen mee als het midden van de dag iets later valt, wat mij betreft kunnen we permanent op zomertijd blijven staan :D
Victory through technology

Wilhelm Hugo

Wilhelm Hugo

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 maart 2008 - 17:53

1. Als iets niet bewezen is, wil dat nog niet zeggen dat het niet zo is.

2. De verlichting in huis en op straat gaat nu een uur èèrder uit en gaat 's morgens nìèt een uur eerder aan.
Dat geldt voor de hele EU. Dus daar wordt in ieder geval wel energie bespaard.

3. Waar wordt door een uur langer het zonnelicht èn de zonnewarmte (...) te gebruiken dan door de mens méér energie gebruikt ? Nergens m.i.

Conclusie: Het is niet bewezen dat de NRC gelijk heeft, wel is 'bewezen' dat de NRC zeer w.s. ongelijk heeft.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 30 maart 2008 - 17:59

1. Als iets niet bewezen is, wil dat nog niet zeggen dat het niet zo is.

Maar ook niet dat het wel zo is. Da's dus een drogreden.

2. De verlichting in huis en op straat gaat nu een uur èèrder uit en gaat 's morgens nìèt een uur eerder aan.
Dat geldt voor de hele EU. Dus daar wordt in ieder geval wel energie bespaard.

Niet? De bouwlampen van de werkzaamheden schijnen 's ochtends toch flink hoor.

3. Waar wordt door een uur langer het zonnelicht èn de zonnewarmte (...) te gebruiken dan door de mens méér energie gebruikt ? Nergens m.i.

Klopt. Er staat ook nergens dat het zou tegenwerken.

Conclusie: Het is niet bewezen dat de NRC gelijk heeft, wel is 'bewezen' dat de NRC zeer w.s. ongelijk heeft.

Je eerste deel klopt, maar in je tweede deel ga je dus behoorlijk mis.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures