Help doorbuigingsformule nodig!

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Help doorbuigingsformule nodig!

Hallo mensen,

Ik heb het hele net al afgespeurd, maar kan niets bruikbaars vinden.

Ik ben eigenlijk op zoek naar de vergeet-mij-nietjes; die standaard belastinggevallen. Ik heb wel verschillende tabellenboeken, maar daar staat mijn geval niet in.

Wie weet de formule voor de doorbuiging van een ligger op 2 steunpunten door een dwarskracht, die NIET in het midden van de overspanning aangrijpt.

Indien de kracht wel in het midden aangrijpt, dan is de formule c = (F*L^3/48EI). Weet iemand of er een rekenkundige reeks bestaat voor de procentuele afname van de doorbuiging, naarmate de kracht meer richting oplegging aangrijpt?

Weet iemand een site waarop de belastinggevallen staan?

Graag jullie reaktie.

Groetjes,

Raymond

Berichten: 1.007

Re: Help doorbuigingsformule nodig!

20sec. met Google met de zoektermen site:wetenschapsforum.nl vergeet-me-nietjes gaf me deze topic waarin een tabel met vergeet-me-nietjes staat. Merk op dat er voor jouw situatie alleen een doorbuigingsfunctie staat en nog geen maximale doorbuiging. Mocht je daarin geïnteresseerd zijn, dan dien je die dus zelf nog te bepalen aan de hand van die doorbuigingslijn (afgeleide gelijkstellen aan nul en de x die je vindt invullen in de doorbuigingslijn). Succes!

Berichten: 2

Re: Help doorbuigingsformule nodig!

Sjakko,

BEDANKT.

Ik was de belangrijkste zoekterm vergeten waarschijnlijk: wetenschapsforum.nl !!!

Ik ben gered. Super

Raymond

Reageer