Springen naar inhoud

Krachtberekening schaarhoogwerker

• Log in om te kunnen reageren

Mts

Mts

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2008 - 10:01

Beste mensen,

Ik moet voor een project op school de kracht op een hydraulische cilinder berekenen.( gereedschap kar met hef installatie )
Ook moet ik bepalen waar deze cilinder moet komen.

Een voorlopige tekening van mijn project:(let niet op de plaats van de cilinder want dit is één van de eerste tekeningen)
helemaal_paint.JPG

ik denk dat ik de kop staart methode moet toepassen maar ivm de plaats van de cilinder weet ik niet hoe dit moet.

we rekenen met een kracht van 2000N naar beneden.

voor de plaats van de cilinder heb ik al enkele plaatjes op google kunnen vinden van schaarhoogwerkers:
schaarhoogwerker_paint_verkleind.JPG

nu moet ik dus weten hoe ik de kracht op de cilinder bereken onder deze configuratie.

kan iemand mij hierbij helpen?

Mvg Mts

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2008 - 10:57

In welke positie wil je dat berekenen ?
Die krachten gaan denk ik constant veranderen omdat die hoek gaat veranderen bij het stijgen of dalen van de lift.
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 31 maart 2008 - 11:40

De belasting is volgens je tekening assymmetr.dus maten zijn wel makkelijk om te zien hoeveel druk de twee onderste bevestigingen ter linkerzijde uiteindelijk op de cilinder werken.

Mts

Mts

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2008 - 13:04

de kracht zal waarschijnlijk op zijn onderste stand het grootst zijn, maar anders voer ik bijvoorbeel de berekening bij 5/10/15 graden enzovoorts uit?

de lengte van de schaar delen is 800mm.
en we willen ongeveer 1.50meter omhoog.

marcel

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 31 maart 2008 - 13:26

Hier zou ik wel een antwoord op willen zien,je reactie is meer als "raden maar". :D

De belasting is volgens je tekening assymmetr.dus maten zijn wel makkelijk om te zien hoeveel druk de twee onderste bevestigingen ter linkerzijde uiteindelijk op de cilinder werken.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures