Springen naar inhoud

Onderwerp voor profielwerkstuk

• Log in om te kunnen reageren

Tom.

Tom.

• >100 berichten
  • 196 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2008 - 14:39

Ik twijfelde bij het plaatsen van dit onderwerp tussen het huiswerkforum en het scheikundeforum. Toch maar voor het scheikundeforum gekozen in verband met mijn wensen. Ik weet namelijk totaal nog geen onderwerp, ik weet alleen dat ik een scheikundig onderwerp wil. Vandaar hier gepost... :D

Ik vroeg me dus af of jullie een interessant, geschikt onderwerp hebben voor een profielwerkstuk.

Indien van toepassing, welk onderwerp had jij gekozen voor je profielwerkstuk, ging dat onderwerp je vrij goed af?

Bij voorbaat dank.

Veranderd door Tom., 31 maart 2008 - 14:43

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 april 2008 - 14:12

Volgende keer toch maar in het huiswerkforum zetten. Een mod zal hem nu wel verplaatsen denk ik..

Je zou het zuurbindend vermogen van een maagzuurtablet (rennie) kunnen bepalen bijvoorbeeld, of een sysnthese van aspirine. Gebruik de zoek-functie van het forum even, dan zul je meer dan genoeg voorbeelden vinden van mensen met dezelfde vraag. Begin daar in het vervolg ook even mee :D
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Tom.

Tom.

• >100 berichten
  • 196 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 april 2008 - 14:39

Gebruik de zoek-functie van het forum even, dan zul je meer dan genoeg voorbeelden vinden van mensen met dezelfde vraag. Begin daar in het vervolg ook even mee :D

Deed ik. Dan krijg je 19 pagina's aan zoekresultaten zonder enige relatie met een onderwerp voor profielwerkstuk. :P

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 april 2008 - 08:20

Probeer het nog eens op deze manier: zoeken, 'meer opties' en dan in het bovenste veld
profielwerkstuk + scheikunde
(in wetenschapsforum)
-Calvin-

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44861 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 april 2008 - 11:50

Deed ik. Dan krijg je 19 pagina's aan zoekresultaten zonder enige relatie met een onderwerp voor profielwerkstuk. :D

Tip (zojuist geprobeerd):
klik op zoeken rechtsboven aan de indexpagina
kies meer opties
gebruik de interne google

ik ziocht met pws scheikunde, allemaal zr relevante hits als je niet weet wat je wil gaan doen. Alternatieve zoektermen: profielwerkstuk of het Vlaamsere eindwerk voor pws, en het vlaamsere chemie voor scheikunde.

vind je iets wat je wel wat lijkt, dan sluit je daar aan, dan komt het onderwerp vanzelf weer bovendrijven en krijg je ook gelijk relevantere reacties.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Tom.

Tom.

• >100 berichten
  • 196 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 april 2008 - 17:28

Tip (zojuist geprobeerd):
klik op zoeken rechtsboven aan de indexpagina
kies meer opties
gebruik de interne google

ik ziocht met pws scheikunde, allemaal zr relevante hits als je niet weet wat je wil gaan doen. Alternatieve zoektermen: profielwerkstuk of het Vlaamsere eindwerk voor pws, en het vlaamsere chemie voor scheikunde.

vind je iets wat je wel wat lijkt, dan sluit je daar aan, dan komt het onderwerp vanzelf weer bovendrijven en krijg je ook gelijk relevantere reacties.

Weer wat bijgeleerd! :D

Hoe 't er nu voorstaat gaat het onderwerp chemoluminescentie worden. Heeft iemand enig idee of dit onderwerp geschikt is voor een profielwerkstuk?

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 april 2008 - 20:52

Kom op Tom, we helpen je graag maar je zult toch echt meer moeten vertellen. Natuurlijk kan je een PWS maken over chemoluminescentie maar de vraag is: hoe ver je wil gaan, hoe ver wil je de stof in? Formuleer eens een duidelijke onderzoeksvraag, dat is nu erg belangrijk.
Lees de NL wiki en de EN wiki er eens op na.
-Calvin-

Tom.

Tom.

• >100 berichten
  • 196 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 april 2008 - 21:59

Kom op Tom, we helpen je graag maar je zult toch echt meer moeten vertellen. Natuurlijk kan je een PWS maken over chemoluminescentie maar de vraag is: hoe ver je wil gaan, hoe ver wil je de stof in? Formuleer eens een duidelijke onderzoeksvraag, dat is nu erg belangrijk.

Ik kan geen onderzoeksvraag bedenken, dat is nou net het probleem. Vandaar mijn vraag of het onderwerp wel geschikt is voor een pws. Kan ik er genoeg kanten mee op?

Lees de NL wiki en de EN wiki er eens op na.

Ik heb me al ingelezen. Ik weet wat het is. Ik kan alleen weinig toepassingen vinden op luminol binnen forensisch onderzoek en lightsticks na. Iets als vuurwerk, is dat niet gebaseerd op chemoluminescentie? Ik had deze pagina al in mijn favorieten staan, maar het woord chemoluminescentie valt maar niet. Als het geen chemoluminescentie is, wat is het dan wel?

Veranderd door Tom., 05 april 2008 - 22:09

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 april 2008 - 21:07

OK, fair enough.
Je linkje gaat over verbranding. En dan specifieker over het gegeven dat verschillende stoffen bij verbranding, verschillende kleuren licht geven.

Hint: vuurvliegjes :D
-Calvin-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures