Springen naar inhoud

Bewijs eerste cosinusregel

• Log in om te kunnen reageren

jeshas

jeshas

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 april 2008 - 13:03

Hallo iedereen,
ik maak men eindwerk van wiskunde over boldriehoeksmeetkunde, maar ik heb hierbij een probleempje :D
Ik heb begrepen dat de eerste cosinusregel een 'grondformule' is van de boldriehoeksmeetkunde, en ik zou deze dan ook graag kunnen bewijzen. Maar, spijtig genoeg, loop ik al na een tijdje vast...

op deze site staat de hele uitleg van het bewijs dat ik probeer te volgen. Ik loop vast bij het berekenen van de coördinaten van B' en C'... Kan iemand mij aub helpen ? :P

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 april 2008 - 13:36

De coördinaten die ze daar berekenen zijn niet van b' en c' maar van b en c en worden gevonden m.b.v. de eigenschap dat bij loodrechte projecties de lengten van de geprojecteerde lijnstukken (in dit geval dus de waarden van de coördinaatgetallen) gelijk zijn aan de lengten van de oorspronkelijke lijnstukken (in dit geval dus de straal van de bol) vermenigvuldigt met de cosinus van de ingesloten hoek.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

jeshas

jeshas

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 april 2008 - 15:49

De coördinaten die ze daar berekenen zijn niet van b' en c' maar van b en c en worden gevonden m.b.v. de eigenschap dat bij loodrechte projecties de lengten van de geprojecteerde lijnstukken (in dit geval dus de waarden van de coördinaatgetallen) gelijk zijn aan de lengten van de oorspronkelijke lijnstukken (in dit geval dus de straal van de bol) vermenigvuldigt met de cosinus van de ingesloten hoek.

Bedankt ! :D

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures