Ongekende toestellen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 11

Ongekende toestellen

Hey,

Ik ben een bachelorproject aan het doen (belgie). Hier doen we verschillende labo's en maken we er verslagen van. Jammer genoeg kon ik op 1 van deze labo's niet aanwezig zijn. Ik heb notities van iemand anders maar ken de gebruikt toestelen niet. (labo's zijn al afgelopen, ik kan dus niet gaan kijken) Kunnen jullie mij helpen?

Ze hebben het gevormde product (een polymeer) gezuiverd en dan gedroogd met een P2O5 droogpistool en een oliepomp. Wat zijn deze beide, wat is hun werkingsprincipe en heeft er iemand een afbeelding of zo? Ik kan niets vinden op het internet (blijkbaar zit het ergens ook in een automotor, maar ik vrees dat dat het verkeerde is)

groetjes,

Linde

Gebruikersavatar
Berichten: 10.559

Re: Ongekende toestellen

Op deze site, pagina 38 van de PDF, staat een afbeelding en een beschrijving van het droogpistool. P2O5 is een droogmiddel, en zal aangebracht zijn in het expansievat. De afzuiging is gedaan met een oliepomp. Zoals je zelf al aangeeft, dat is een andere oliepomp als die je in auto's aantreft. Ik heb zo gauw geen goed plaatje kunnen vinden, maar het is in ieder geval goed om te weten dat je met een oliepomp zeer lage drukken (dus hoog vacuum) kunt bereiken.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 11

Re: Ongekende toestellen

dankje Marko, dat heeft immens geholpen! :D

Reageer