Springen naar inhoud

Vragen van een aankomend studentje

• Log in om te kunnen reageren

Masi

Masi

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 april 2008 - 16:49

Yo iedereen, om mijzelf even kort voor te stellen :
Ik ben Masi Dawoud, 17 jaar, 6vwo leerling aan het Gemini College te Ridderkerk.
Ik volg het profiel Economie & Maatschappij en ik heb besloten om Economie & Informatica te gaan studeren aan de Erasmus te Rotterdam.
Nou vraag ik me af, of ik ook studiefinanciering ontvang (17jr). Daarnaast vraag ik me af of ik ook recht heb op een OV-kaart.
En waar hangt de hoogte van de studiefincanciering allemaal van af?

Daarnaast wil ik graag weten of het, voor mijn latere baan, erg veel uit maak of ik ervoor kies om mijn master te behalen, of om te stoppen bij bachelor. Ik heb namelijk gelezen dat de Master 11.400,00 euro kost !
Hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen, Masi

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

dirkwb

dirkwb

• >1k berichten
  • 4173 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 02 april 2008 - 16:56

Yo iedereen, om mijzelf even kort voor te stellen :
Ik ben Masi Dawoud, 17 jaar, 6vwo leerling aan het Gemini College te Ridderkerk.
Ik volg het profiel Economie & Maatschappij en ik heb besloten om Economie & Informatica te gaan studeren aan de Erasmus te Rotterdam.
Nou vraag ik me af, of ik ook studiefinanciering ontvang (17jr). Daarnaast vraag ik me af of ik ook recht heb op een OV-kaart.
En waar hangt de hoogte van de studiefincanciering allemaal van af?

Dat vind je hier

Daarnaast wil ik graag weten of het, voor mijn latere baan, erg veel uit maak of ik ervoor kies om mijn master te behalen, of om te stoppen bij bachelor. Ik heb namelijk gelezen dat de Master 11.400,00 euro kost !
Hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen, Masi

Dat is puur persoonlijk en derhalve afhankelijk van veel factoren, o.a.: wat wil je worden?
Quitters never win and winners never quit.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 april 2008 - 16:57

[quote name='Masi' post='408145' date='2 April 2008, 16:49']Nou vraag ik me af, of ik ook studiefinanciering ontvang (17jr).

(...)

En waar hangt de hoogte van de studiefincanciering allemaal van af?[/quote]
Heb je Bericht bekijken
Daarnaast vraag ik me af of ik ook recht heb op een OV-kaart.[/quote]
Heb je hier al eens gekeken?

EDIT: dirkwb was me voor.

Veranderd door Klintersaas, 02 april 2008 - 16:58

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 april 2008 - 17:26

Ik heb namelijk gelezen dat de Master 11.400,00 euro kost !

Ik weet vrijwel zeker dat dat het bedrag is dat buitenlandse studenten (of zelfs niet-EU-studenten) moeten betalen. Een vergelijkbaar bedrag staat namelijk voor masters aan mijn Universiteit, ook voor buitenlanders. Nederlanders betalen ong. evenveel voor een Master-studie als voor een Bachelor-studie, namelijk ~€1500,-

I.h.a. is een bachelor nog niet voldoende om het bedrijfsleven in te gaan. Natuurlijk hangt dit af van welke baan, etc. maar in de praktijk gaat - meen ik gelezen te hebben in een universiteitsblad - ong. 85% van alle studenten door voor een master. 
Dit is echter een persoonlijke keuze die je over drie jaar veel beter kunt maken dan nu (en je hoeft het nu ook nog helemaal niet te beslissen). Je weet dan namelijk goed wat de studie inhoudt en wat je verdere ambities/plannen zijn.
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

Arie Bombarie

Arie Bombarie

• >250 berichten
  • 682 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 april 2008 - 17:56

Ik was zelf 17 toen ik begon met een HBO opleiding en kreeg gewoon studiefinanciering en een OV-jaarkaart (vanaf 1 september)...

Momenteel krijg ik €91,81 studiefinanciering en ben (nog) thuiswonend.
Help WSF met het vouwen van eiwitten en zo ziekten als kanker en dergelijke te bestrijden in de vrije tijd van je chip:
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Masi

Masi

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 april 2008 - 22:46

Bedankt jongens! ik weet genoeg.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures