Springen naar inhoud

Chi kwadraat en meta-analyse

• Log in om te kunnen reageren

Ilse2

Ilse2

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 april 2008 - 11:55

Ik zit met een probleem,.

Om het effect te kunnen meten heb je voor de meta-analyse nodig: M, N en SD.
Nu ben ik aaggekomen bij een studie die wel aangeeft wat de N is en voor de rest alleen maar de chikwadraad. Wa moet ik nu doen met die Chikwadraad???

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

dirkwb

dirkwb

• >1k berichten
  • 4172 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 april 2008 - 12:03

zie hier

Een bekende associatie-test is de CHI-kwadraat test van Pearson, die gebruikt wordt bij N >= 50 frequenties. De test bepaalt uit het geobserveerde aantal O(ij) van elke cel de verwachte frequentie E(ij), en de bijpassende Chi-kwadraat-cel- waarde.

Deze worden opgeteld tot de CHI-kwadraat toetswaarde : met symbool, X . Hoe groter deze X , des te kleiner de p-waarde, en des te meer associatie er bestaat tussen de variabelen.
Quitters never win and winners never quit.

Ilse2

Ilse2

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 april 2008 - 12:23

Bedankt voor het snelle antwoorden. Maar het is voor mij helemaal onduidelijk. Ik ben namelijk geen expert eigenlijk een leek.... Zou je het misschien iets minder technisch willen uitleggen??? ( die link heb ik al geprobeerd te lezen maar helaas daar begrijp ik niets van)

dirkwb

dirkwb

• >1k berichten
  • 4172 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 april 2008 - 12:25

Je hebt het in je vraag over 'het effect', welk effect? En wat meet je? En wat wil je statisch eigenlijk onderzoeken?
Quitters never win and winners never quit.

Ilse2

Ilse2

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 april 2008 - 12:36

Ik ga het effect Hedge's meten met de Meta-analyse. Het is het effect van een manier van hulpverlenen waarbij je de controle groep afzet tegen de hulpverleningsgroep. Bij de meta analyse heb je nodig: N, M en SD.
Het probleem is dat ik de N weet van beide groepen. Maar niet de standaarddeviatie en Mean. Wel heb ik de Chi-kwadraat en de df en P. Wat moet ik hier nu mee???

*_gast_PeterPan_*

• Gast

Geplaatst op 03 april 2008 - 13:01

Dit hoort in de rubriek KANSREKENING EN STATISTIEK thuis.

\edit: inderdaad, verplaatst. (Phys)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures