Hydrogen-powered plane takes off

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 269

Hydrogen-powered plane takes off

The first hydrogen-powered aircraft is successfully tested in the skies above Spain, its makers say.


Lees het volledige artikel...
Bron: BBC Science and Nature. www.BBC.co.uk

Berichten: 202

Re: Hydrogen-powered plane takes off

Ik snap eigenlijk niet waarom ze nog steeds bezig zijn met voertuigen te maken op waterstof.. kost meer energie om die waterstof te maken dan te gebruiken... en hierbij gaat het argument ook niet op van: dan heb je alle uitstoot mooi op één plek, lijkt me

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Hydrogen-powered plane takes off

Tja, het is een propere energiedrager. Nu enkel nog een propere energiebron en we zijn vertrokken.

Berichten: 12.262

Re: Hydrogen-powered plane takes off

en hierbij gaat het argument ook niet op van: dan heb je alle uitstoot mooi op één plek, lijkt me

Dat verschilt, je hebt veel mensen die vooral gevoelig zijn voor tailpipe emissions en daarop scoren dit soort dingen natuurlijk heel goed. Voor de luchtvaart zal dat echter niet zoveel uitmaken, die hebben geen omwonenden die klagen over fijnstof en dergelijke.


Maar waterstof als luchtvaartbrandstof... ik ben benieuwd hoe ze dat willen gaan opslaan voor praktische toestellen. In een tank met 20 ton al dan niet vloeibare waterstof wil je geen haarscheurtje krijgen zo lijkt me.
Victory through technology

Berichten: 7

Re: Hydrogen-powered plane takes off

Waterstof kan je wel op 8 verschillende manieren maken

en daar bij is niet altijd een energie voor nodig ( of soms heel wijnig )

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: Hydrogen-powered plane takes off

nono schreef:Waterstof kan je wel op 8 verschillende manieren maken

en daar is niet altijd energie voor nodig ( of soms heel weinig )
graag een paar (reken)voorbeelden?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer