Assembly instructie voor ethernet?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2.589

Assembly instructie voor ethernet?

Bestaan er assembly instructies waar mee je met je ethernet kaart kan communiceren? En zo ja waar vind ik die? Praktisch ga ik er zo direct nog niets mee doen maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar hoe een fabrikant die drivers maakt voor ethernet kaarten de processor kan laten weten dat die reeks bits verstuurd moeten worden door zo’n kaart.

Groeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Assembly instructie voor ethernet?

[url=http://"assembly%20language"%20"ethernet%20card"%20driver%20instructions]Google[/url] kan je wellicht verder helpen, ik heb zelf nauwelijks programmeerervaring met assembly language.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Assembly instructie voor ethernet?

Ik denk niet dat er specifiek asm instructies zijn voor ethernet. Wellicht zou je memory mapped IO eens moeten lezen?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Berichten: 2.589

Re: Assembly instructie voor ethernet?

Google kan je wellicht verder helpen, ik heb zelf nauwelijks programmeerervaring met assembly language.
Die link werkt hier niet?
Ik denk niet dat er specifiek asm instructies zijn voor ethernet. Wellicht zou je memory mapped IO eens moeten lezen?
Er bestaan dus afspraken waar wat staat in het geheugen? Waar vind je die standaard? hoe komt het dat er mensen zijn die drivers kunnen schrijven voor hardware die ze zelf niet ontworpen hebben? denk maar aan de linux gemeenschap.

Groeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Assembly instructie voor ethernet?

Die link werkt hier niet?
nieuwe poging
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 2.589

Re: Assembly instructie voor ethernet?

Bedankt voor de link.

Reageer