Springen naar inhoud

Automatische incasso stoppen

• Log in om te kunnen reageren

meijuh

meijuh

• >100 berichten
  • 202 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 april 2008 - 10:03

Hoi,
Ik heb nogal ruzie met een bedrijf dat elke maand 5 euro van mijn bankrekening automatisch afschrijft. Daarom wil ik dat mijn bank het niet meer toelaat dat het bedrijf elke maand dit bedrag kan afschrijven.

Moet ik hiervoor een brief naar mijn bank schrijven en wat zou hier in moeten staan?
Lijkt me dat dit nogal kort en krachtig kan..
Wat zijn de consequenties als ik dit doe als ik zo'n brief schrijf?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ferry

ferry

• >250 berichten
  • 954 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 april 2008 - 10:06

Ik weet niet wat voor bedrijf het is en ik weet niet waarover je ruzie hebt maar de kortste klap is een aangetekende brief naar het bedrijf sturen met daarin de informatie dat je niet wilt dat ze nog langer geld van je rekening afschrijven.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 07 april 2008 - 10:45

Ik weet niet bij welke bank je zit, maar bij de ABN Amro (mijn bank) geven ze een goede uitleg: http://www.abnamro.n...ntroductie.html
Dit is bij mijn weten overigens een wettelijke regeling, dus bij elke Nederlandse bank moet dit op een dergelijke manier geregeld zijn.
Ook kun je bij mijn weten bij de bank aangeven dat de automatische incasso gestopt moet worden. Hiervan moet je natuurlijk ook het bedrijf op de hoogte stellen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures