Standby-killer

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2

Standby-killer

weet iemand misschien hoe ik een standby-killer kan maken?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Standby-killer

Wil je er voor thuis een maken of is het voor natuurkunde?

Op de nederlandse wiki staat het uitgelegd hoe het werkt. Op het moment dat je naar je tv wijst met je afstandsbediening en op een knop drukt, dan leest jouw tv normaliter dat signaal en gaat hij aan. Er zit nu een tweede apparaatje bij wat ook mee kijkt en zodra die je afstandsbediening ziet, geeft hij stroom aan je tv. Het is als hetware een stopcontact die ook reageert op je afstandsbediening.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Standby_killer
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 2

Re: Standby-killer

het is voor een praktische opdracht van natuurkunde ja.

Bedankt voor de informatie.

ik weet nog niet zeker of ik het ga maken want, misschien is het iets te moeilijk voor mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Standby-killer

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst. Tja het is wel lastig je wilt natuurlijk dat zo'n standby killer kijkt naar welke infrarood hij binnen krijgt. Je zou dan een Infrarood sensor aan een relais kunnen plakken en iets met een memory cell doen voor als de tv geen stroom meer gebruikt ofzo. Maar ja daar zul je wel even over na moeten denken.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Reageer