Kamer vol met spiegels

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Kamer vol met spiegels

Ik voel me een beetje te stom voor woorden. Ik dacht dat ik ooit eens gehoord had dat er een wiskundig probleem is met een kamer vol met spiegels. In het midden van de kamer stop je een kaars en de spiegels zijn perfect reflecterend. Kan je dan een kamer zo maken dat er een punt is waar je de kaars niet kan zien. Dus je kamer muren zijn spiegelend en je moet je kamer zo construeren dat het wel nog 1 kamer is, maar dat de hoeken van de muren zo zijn dat je ergens de kaars niet kan zien.

Er was een oplossing voor, en het was een best ingewikkelde kamer lay-out, en nu kan ik hem niet meer vinden. :D

Ik heb best uitgebreid gezocht, maar kennelijk met mijn neus (De hele tijd Jimmy Hendrix met room full of mirrors komt naar voren)

Weten jullie het raadsel of waar ik het kan vinden?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Kamer vol met spiegels

Ik heb niet veel zin om erg lang te zoeken nu (sorry!) maar kan het zijn dat er geen spiegels aan te pas komen? Anders zou dit misschien kunnen zijn wat je zoekt: Illumination problem

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Kamer vol met spiegels

Tokarsky dat was hem. Fantastisch Yps, heb met mijn neus gekeken.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Kamer vol met spiegels

Graag gedaan. Voor de rest is er flauwe humor in aantocht:
Fantastisch Yps, heb met mijn neus gekeken.
Dan kan je meer dan ik :D But I got 'em skillz with google!</dd>.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Kamer vol met spiegels

ypsilon schreef:Graag gedaan. Voor de rest is er flauwe humor in aantocht:
Verborgen inhoud
Dan kan je meer dan ik :P But I got 'em skillz with google!
.


hehe :D Ik bleef zoeken op wiki mirrors shadow light candle reflection room 26 sides en alle mogelijke combinaties, maar helaas. Wel fijn dat ik die 26 nog goed onthouden had. Bizar dat over zo iets gaafs nog geen pagina was.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Kamer vol met spiegels

Ik heb die zoektermen ook gebruikt, maar met "mathematical" erbij en een keertje doorklikken had ik 'm algauw. Nu moet jij enkel nog een kamer uitvinden met spiegels die niet te verlichten is :D

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Kamer vol met spiegels

Ik heb die zoektermen ook gebruikt, maar met "mathematical" erbij en een keertje doorklikken had ik 'm algauw. Nu moet jij enkel nog een kamer uitvinden met spiegels die niet te verlichten is :D


Ik heb morgen nog wel een uurtje vrij denk ik. :P
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Kamer vol met spiegels

nog een kamer uitvinden met spiegels die niet te verlichten is


dan hou ik het op de tweede kamer
nothing will change without a rebel

Reageer