Springen naar inhoud

Firefox & IE

• Log in om te kunnen reageren

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 april 2005 - 15:18

Ja, ik vind animerende troep toch wel afleidend, ook al is het al even. Wordt toch een beetje een kermis op die manier.

Geldt ook voor de banners die tegenwoordig onderaan staan. Alhoewel natuurlijk begrijpelijk is waarom ze er staan, zijn ze erg irritant.
(zeker als je niet weet hoe je die rommel uit zet :shock:)

firefox -> rechtermuisknop -> blok images from ...

ie -> www.getfirefox.com
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 april 2005 - 15:23

ie -> www.getfirefox.com

:shock:

Zelf ben ik ook niet zo'n fan van geanimeerde plaatjes, of het nu ava's, sigs, banners of wat dan ook zijn. Gewoonlijk drukte om niets ;)

aaargh

aaargh

• >1k berichten
  • 1279 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 april 2005 - 15:34

ie -> www.getfirefox.com

Ik heb het niet zo op firefox, kraakt nog aan alle kanten.IE is gewoon veel beter.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 april 2005 - 16:06

Ik heb nu de laatste versie (updates geïnstalleerd) en heb weinig last van bugs of iets dergelijks. Integendeel, met IE heb ik veel meer last :shock:

Math

Math

• >1k berichten
  • 1460 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 april 2005 - 16:36

Ik wou net zeggen...
Heb je het wel al geprobeerd aaargh? Of is het meer koudwatervrees?
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

aaargh

aaargh

• >1k berichten
  • 1279 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 april 2005 - 17:11

Ik wou net zeggen...
Heb je het wel al geprobeerd aaargh? Of is het meer koudwatervrees?

Ik zal het eens proberen ondanks mijn slechte ervaringen p de pc van mijn vriend waarop firefox stond.

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 april 2005 - 17:16

Ik heb het niet zo op firefox, kraakt nog aan alle kanten.IE is gewoon veel beter.

Huh, kraakt aan alle kanten? Ik kan geen enkel punt bedenken waarop IE beter is dan FF! :shock:
(omgekeerd daarentegen... ;))

Gebruik zelf trouwens Opera, waar hetzelfde voor geldt. Heeft iets meer zooi standaard aan boord zonder dat je extensies hoeft te installen, en vooral ook zonder dat de interface een onoverzichtelijke puinhoop wordt en je als user geen flauw benul hebt wat je nou allemaal moet kiezen of instellen.

FireFox en Opera zijn volwassen, wereldwijd toegepaste programma's met miljoenen gebruikers. Geen vage buggende halfbakken incomplete beta hackerij hoor ;)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

aaargh

aaargh

• >1k berichten
  • 1279 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 april 2005 - 15:18

Ik heb het geinstalleerd

punt 1:
De lay-out van het wetenschapsforum is compleet anders

punt 2:
De knoppen en de tekstvakken zijn echt lelijk

punt 3:
IE is (bij mij) toch een tikkeltje sneller

punt 4:
wtf is RSS?

punt 5:
een aantal websites werken niet perfect

punt 6:
tabbed browsing is niet veilig

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 april 2005 - 16:23

Wat heb je geinstalleerd, Opera of FF?

1. Hoe dan? ik zie werkelijk geen verschil (ik gebruik Opera, en ik vergelijk het met IE)

2. Idem. Ik gebruik trouwens een andere skin en dan ziet alles er naar mijn smaak echt súper glad uit.

3. Is dat geen wishful thinking? De snelheid van surfen is voor 99% afhankelijk van je internet verbinging, maar waar het de rest betreft vind ik Opera zelf echt veel soepeler werken dan IE. Moet je eens back en forward gaan, IE gaat dan de pagina opnieuw lopen downloaden ;) In Opera is het van klik Back - KLAAR, klik Forward - KLAAR, pats hij staat er, meteen.

4. Iets voor het feeden van newsmessages, krijg je popups als er op sites (waaronder phpBB fora) nieuwe dingen verschijnen. Geloof ik althans, ik gebruik het zelf nooit.

5. Ik kom ze bij Opera zéér zelden tegen, gaat dan meestal om pagina's van twijfelachtig kaliber, en ik heb ook al een aantal keer zo'n url bij opera gesubmit die dan in een latere versie wel werkte.

6. 100% onzin :shock: Tabbed browsing heeft niets met (on)veiligheid te maken.
Er was een tijd geleden een security leak(je) in FF geloof ik maar dan moet je al aardig onoplettend zijn, en bovendien viel dat compleet in het niet bij de tientallen -zoniet honderden- groffe security leaks die de afgelopen tijd in IE de kop op hebben gestoken (en sommige nog geeneens gefixt ook).
Voor de echte paranoïcus kun je tabbed browsing ook uit zetten trouwens :wink:

Als er één browser zo onveilig als de pest is, is het wel IE ;)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

aaargh

aaargh

• >1k berichten
  • 1279 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 april 2005 - 16:45

Ik heb ff geinstalleerd

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Math

Math

• >1k berichten
  • 1460 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 april 2005 - 16:53

Ik heb het geinstalleerd

punt 1:
De lay-out van het wetenschapsforum is compleet anders

punt 2:
De knoppen en de tekstvakken zijn echt lelijk

punt 3:
IE is (bij mij) toch een tikkeltje sneller

punt 4:
wtf is RSS?

punt 5:
een aantal websites werken niet perfect

punt 6:
tabbed browsing is niet veilig

ad.1 Kan ik me niet voorstellen, upload eens een plaatje ervan.

ad.2 Tja... je kunt altijd een skin erover gooien, maar het blijft smaak en heeft niets met de werking te maken!

ad.3 Zelfs al zou dat zo zijn, kan ik me echt niet voorstellen trouwens, dan doe dit om FF sneller te laten opstarten:
snelkoppeling -> rechtermuisknop: eigenschappen -> bij "doel" vul je nu achter wat er al staat -waarschijnlijk dit: "C:Program FilesMozilla Firefoxfirefox.exe"- in het volgende: spatie  /Prefetch:1 -> totale regel nu moet zijn bijvoorbeeld: "C:Program FilesMozilla Firefoxfirefox.exe" /Prefetch:1 -> klik op OK en herstart FF

ad.4 is al beantwoord, maar google wil ook wel eens helpen of de pagina van FF zelf :wink:

ad.5 Banken zoals de Rabobank en vele andere trouwens ook, werken enkel met (of onder) IE5+. In FF kun je wel m.b.v. extensies voor die pagina een IE-omgeving gebruiken door toch FF te gebruiken. IE is dus totaal overbodig wat dit soort zaken betreft.

ad. 6 1 april is geweest hoor!
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

aaargh

aaargh

• >1k berichten
  • 1279 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 april 2005 - 17:02

1 april?
Geplaatste afbeelding

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 april 2005 - 18:09

ad.5 Banken zoals de Rabobank en vele andere trouwens ook, werken enkel met (of onder) IE5+. In FF kun je wel m.b.v. extensies voor die pagina een IE-omgeving gebruiken door toch FF te gebruiken. IE is dus totaal overbodig wat dit soort zaken betreft.

Extensies is niet nodig, alleen de javaplugin (althans bij Postbank).

Niet goed werkende websites worden veroorzaakt door niet volgens de W3C standaarden te programmeren. Firefox houdt zich over het algemeen beter aan de standaarden dan IE.

1 April

Nee, maar het is wel een zielig stukje tekst. Dat een niet-actief tabblad een pop-up kan openen is alles behalve een security-leak.

Nee, laten we dan eens over het ActiveX systeem gaan hebben waar IE op draait. Kun je een boek over volschrijven.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

aaargh

aaargh

• >1k berichten
  • 1279 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 april 2005 - 18:14

Ande probleem, ik kan geen java-plugins instaleeren met ff.
Dit ligt niet aan mijn computer, ik heb het al op andere computers geprobeerd.
deze site zijn applets werken bijvoorbeeld niet:

http://www.falstad.c...athphysics.html

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 april 2005 - 18:19

zie https://pfs.mozilla.org/plugins/ voor alle plugins.

Ik zag dat je Windows XP draaide. Dan zul je waarschijnlijk moeten inloggen als admin om de plugins te kunnen installeren.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures