Springen naar inhoud

Heidegger

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

aristoteles

aristoteles

• >25 berichten
  • 51 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 april 2008 - 15:19

een vraag:

Wat is zijn?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 april 2008 - 16:03

Ik heb ook wel een aantal vragen. Wat is je bedoeling met dit topic? Mijn ervaring zegt me dat een dergelijke, volledig open vraag, antwoorden zal opleveren die alle kanten op gaan. En dan dekt de vlag de lading niet: waarom staat er immers "Heidegger"? Als je het wil hebben over Sein und Zeit, stel ik voor dat je een duidelijke(re) stelling of vraag formuleert, waarover gediscussieerd kan worden.

aristoteles

aristoteles

• >25 berichten
  • 51 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 april 2008 - 00:21

Ik vind dit een normale vraag, omdat ik graag wil weten wat de filosofie van de andere mensen is en hier graag mijn eigen ideologie aan toepassen. Oke, het is een vraag die alle kanten op kunnen. dan kan ik beter deelvragen maken:
Wat is zijn qua zijn?
Heeft het leven hier nut?
Waarom zijn wij hier?
Wat is het niets?
Ik denk, dus ik ben, Rene Descartes twijfelde toch aan alles, waarom zegt hij dit dan/heeft hij het wel eens gezegd. Ik weet niet zeker of het in de 'discours de la methode' staat.
Heidegger heb ik als titel gebruikt omdat hij toch de man achter deze vraagstukken is, met bijvoorbeeld zijn boek Sein und Zeit en Dasein.

Poescoedoe

Poescoedoe

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 april 2008 - 09:40

Zijn is beseffen dat de dingen zijn zoals ze zijn en het is wat het is.

Zodra je meer wilt weten dan je nu denkt te weten heb je dit besef niet..... daarom ''ben'' je pas echt als je dood bent omdat iederen meer wil weten.... vandaar je tweede vraag.

Het leven hier heeft zeker nut anders was het er niet.... niets onstaat om niets.

Als je logisch nadenkt zijn wij een onderdeel van de evolutie hier op aarde en wel onstaan in het einde van deze evolutie.

Deze evolutie onstaat door energie afname vanaf het onstaans moment.

Het is gewoon te veel om dit even op te schrijven maar simpel gezegd zijn wij mede onstaan om de aarde om de baan om de zon te laten draaien.

Wil je echt veel meer hierover weten dan kan ik je doorverwijzen naar een website van een ex-kanker researcher en wetenschapper die zijn leven gaf de natuurlijke cycli te zien in al wat is.

Pascal.

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 april 2008 - 11:03

Aristoteles, ik stel voor dat je eerst even gebruik maakt van de zoekfunctie. Je zal zien dat hier al heel wat topics bestaan over het Niets, de zin van het leven, Descartes' Cogito (een redenering die hij inderdaad opzet in Discours de la méthode), "zijn" en "bestaan" als eigenschappen, en meer. Ik zou Heidegger niet de man achter deze vraagstukken noemen; hij was gewoon één van degenen die hier een filosofie over opstelden. Als je specifiek Heidegger wilt bespreken, open je daar beter een nieuw topic voor. Lees ook graag onze bijsluiter nog even door.

-slotje-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures