Wat is het effect v/h soortelijk gewicht op volumestroom bij pneumatisch transport

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 1

Wat is het effect v/h soortelijk gewicht op volumestroom bij pneumatisch transport

In een pneumatisch transportsysteem voor poeders hebben we te maken met een groot verschil in volumestroom bij verschillende poeders. Nu zijn er een belangrijk aantal onbekende variabelen, dat het systeem nauwelijks te modeleren is. Wat ik in de analyse wil uitsluiten dat het verschil is soortelijk gewicht van significante invloed is. Ik ben eigenlijk niet in staat om de (wiskundige) relatie tussen soortelijk gewicht en volumestroom te bepalen. Ik loop vast in allerlei andere variabelen als deeltjesgrootte en mogelijk wijzigingen in stromingspatronen.

Denk ik nu te moeilijk en is er een eenvoudige afleiding te maken (welke??) of heb ik een opdracht die ver boven mijn pet gaat?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Wat is het effect v/h soortelijk gewicht op volumestroom bij pneumatisch transport

Peewmee schreef:In een pneumatisch transportsysteem voor poeders hebben we te maken met een groot verschil in volumestroom bij verschillende poeders. Nu zijn er een belangrijk aantal onbekende variabelen, dat het systeem nauwelijks te modeleren is. Wat ik in de analyse wil uitsluiten dat het verschil is soortelijk gewicht van significante invloed is. Ik ben eigenlijk niet in staat om de (wiskundige) relatie tussen soortelijk gewicht en volumestroom te bepalen. Ik loop vast in allerlei andere variabelen als deeltjesgrootte en mogelijk wijzigingen in stromingspatronen.

Denk ik nu te moeilijk en is er een eenvoudige afleiding te maken (welke??) of heb ik een opdracht die ver boven mijn pet gaat?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
soortelijk gewicht is een achterhaald begrip. Tegenwoordig gaat het over dichtheid of soortelijke massa.

massa = dichtheid x volume

Bekijk je dat per tijd, dan krijg je massastroom = dichtheid x volumestroom (of debiet).

Helpt dat?

Reageer