Springen naar inhoud

Meer info in profiel?

• Log in om te kunnen reageren

Bas

Bas

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 april 2005 - 23:13

Nu we toch bezig zijn met een meeting om andere forumleden beter te leren kennen, dacht ik dat het misschien een idee is om wat meer velden in de profielen op te nemen zodat je meer informatie over jezelf kwijt kunt. Hierbij denk ik o.a. aan geboortedatum, echte (voor)naam en geslacht. Zeker dat laatste vind ik toch wel handig, aangezien uit de nicknames niet altijd valt te achterhalen of iemand man of vrouw is.
Niet iedereen zal alle velden invullen, maar je biedt dan in elk geval wel de gelegenheid aan degenen die dat wel willen.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bean

Bean

• >250 berichten
  • 505 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 april 2005 - 08:25

Wat is het nut van iemands naam weten? Of je mij nou Bean of wat anders noemt, het komt op hetzelfde neer. En geslacht maakt ook niks uit, want is een mening meer/minder waard als hij van een man/vrouw komt? Dus voor mij hoeft het niet
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Math

Math

• >1k berichten
  • 1460 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 april 2005 - 10:36

Met phpBB kun je veel, heel veel.
Kijk voor de gein maar eens rond op andere fora waar men ook gebruikt maakt van phpBB.
Je kunt bijvoorbeeld:
- geslacht
- geboortedatum
- status (online/offline)
- meer info over jezelf, bijvoorbeeld idd echte naam etc.
- lid sinds...
- Oneliner
- een onderschrift gebruiken
- een (grote) avatar gebruiken
- links naar welk denkbare communicatievorm dan ook (msn, ICQ enz.)
- etc. etc.

Hieruit kun je weer automatische processen mee aansturen zoals laten zien wie er die dag of de komende week jarig is en nog 1001 andere dingen. De vraag is alleen: willen we dat wel? We hebben al redelijk wat zaken van bovenstaande zaken geďntegreerd in ons profiel zitten en men laat weleens weten dat we een wetenschapsforum zijn. Geen caféforum dus.
Het kan natuurlijk allemaal, maar willen we het ook?
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Knownothing

Knownothing

• >250 berichten
  • 742 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 april 2005 - 16:29

Natuurlijk, iedereen kan met een gerust geweten liegen in zijn profiel. :wink:
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Math

Math

• >1k berichten
  • 1460 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 april 2005 - 17:04

Natuurlijk, iedereen kan met een gerust geweten liegen in zijn profiel. :wink:

Om die reden zou het dan al helemaal niet moeten komen. Niemand heeft baat bij onjuiste informatie.

Bas

Bas

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 april 2005 - 17:08

Maar bij communicatie maakt het echt wel verschil of je weet of je te maken hebt met een man van 45 of een meisje van 13. Dat moet iedereen toch toegeven...

Math

Math

• >1k berichten
  • 1460 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 april 2005 - 17:13

Maar bij communicatie maakt het echt wel verschil of je weet of je te maken hebt met een man van 45 of een meisje van 13. Dat moet iedereen toch toegeven...

Lijkt me wel, maar op welke manier bedoel je dat?
Stel je krijgt een antwoord op een vraag die je stelde. Daarmee ben je zeer content, want het is precies zoals je het wilde hebben. Dan zie je dat de leeftijd van de persoon die jou dat antwoord gaf 13 jaar is. Reageer je anders dan wanneer de persoon in het profiel aangaf dat deze 45 jaar is? Wantrouw je het ene antwoord meer dan het andere?

Bas

Bas

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 april 2005 - 17:52

Om eerlijk te zijn: het maakt voor mij wel verschil ja. Niet in alle gevallen natuurlijk, maar als het om een wetenschappelijke vraag + antwoord gaat vaak wel. Een 13-jarige is over het algemeen minder deskundig, al zijn er uitzonderingen.
Maar goed, het gaat mij erom dat de mogelijkheid geboden wordt om meer over jezelf kwijt te kunnen in je profiel. En het is dan aan de gebruiker zelf om te bepalen of hij/zij daar gebruik van maakt. En als iemand dat dan niet doet en het dan vervolgens niet erg vindt om als vrouw zijnde als man aangesproken te worden (of andersom) dan is dat allemaal prima natuurlijk :shock:

NASE

NASE

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 april 2005 - 18:07

Ik vind het eerder noodzakelijk dat ik weet tegen wie ik 'spreek'. En nu mis ik dat, want nu kunnen ook niet-gebruikers posten, en zo is voor de gewone gebruiker onmogelijk om te zien wie nu eigenlijk antwoord. Perfect kan iemand anders zich voordoen als topicstarter, en alles in de war sturen. En dit vind ik een groter probleem dan niet weten hoe oud iemand is.

P.S. dat niet-gebruikers mogen posten zal wel zijn nut hebben, maar mss valt het te overwegen dit niet op alle 'subfora' toe te laten.

Bean

Bean

• >250 berichten
  • 505 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 april 2005 - 19:03

Waarom zouden niet-gebruikers niet mogen posten op alle fora? Als zij een vraag hebben moeten ze die toch kunnen stellen bij het goede onderwerp?

NASE

NASE

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 april 2005 - 19:26

In een discussie komt het nu voor dat je tegen een onbekende moet discussieren. Als ik iets tegen jouw zeg, dan weet ik dat jij antwoord als ik jouw username bij de post zie staan. Maar bij niet-gebruikers is dit niet het geval, dan kan iemand anders zich voor jouw uitgeven, en op die manier een antwoord geven dat niet klopt. En ik vind dit niet ideaal.
Trouwens, zij die echt iets willen vragen of zeggen zullen zich dan wel een account aanmaken, als het interessant genoeg is tenminste. En ook zouden we op die manier minder 'last' hebben van mensen die posten om te posten, want die moeten dan de tijd nemen om ze te registreren.

Bean

Bean

• >250 berichten
  • 505 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 april 2005 - 19:30

Dat ben ik met je eens, vooral omdat sommige gasten de hele tijd hun naam veranderen, of dat er mensen zijn die de hele tijd als gast blijven posten.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 april 2005 - 21:29

'Safe' bijvoorbeeld. Niet dat ik daar wat op tegen heb. Safe doet namelijk niets verkeerd.
"Meep meep meep." Beaker

Red BoriZ

Red BoriZ

• >100 berichten
  • 215 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 april 2005 - 14:58

Die 'onbekenden' of 'gasten' kunnen ook annonieme gebruikers zijn. Wat is daar eigenlijk het nut van?

Maar even on-topic. Het is wel leuk al die informatie, maar wat heb je eraan een user-name en een avatar zijn volgens mij genoeg. Eigenlijk kijk ik vaak alleen maar naar de avatar. :shock:
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."

- Philip K. Dick

Bas

Bas

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 april 2005 - 15:07

Maar even on-topic. Het is wel leuk al die informatie, maar wat heb je eraan een user-name en een avatar zijn volgens mij genoeg. Eigenlijk kijk ik vaak alleen maar naar de avatar. :?:

Prima, zelf weten :shock:

17

Dus jij bent 17 jaar? :wink:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures