Springen naar inhoud

Tex2png

• Log in om te kunnen reageren

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 april 2008 - 19:02

Weet er iemand hoe ik via de command line van MikTex, plaatjes kan genereren van wiskundige formules? Zo ongeveer wat er hier op het forum gebeurt, maar dan off-line met MikTex.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

HosteDenis

HosteDenis

• >250 berichten
  • 689 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 april 2008 - 19:23

Weet er iemand hoe ik via de command line van MikTex, plaatjes kan genereren van wiskundige formules? Zo ongeveer wat er hier op het forum gebeurt, maar dan off-line met MikTex.

MikTeX is toch enkel het typesetting system, m.a.w. je hebt toch nog een 'editor' of 'viewer' nodig, zoals TeXicCenter of WinEdt?

Ik gebruik beide overigens.

Mijn excuses als ik verkeerde informatie verspreid of verkeerde termen hanteer, maar ik ben geen informaticus.

Denis
"Her face shown like the sun that I strived to reach."

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 april 2008 - 19:40

Ik ben vertrouwd met het latexsyteem;) maar ik zou enkel png plaatjes moeten kunnen genereren van formules. Ik geef via een commandline bv door: \int \sin x \, dx
En dan genereert Latex dat plaatje voor mij.

Iemand enig idee?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

HosteDenis

HosteDenis

• >250 berichten
  • 689 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 april 2008 - 19:49

Ik ben vertrouwd met het latexsyteem;) maar ik zou enkel png plaatjes moeten kunnen genereren van formules. Ik geef via een commandline bv door: \int \sin x \, dx
En dan genereert Latex dat plaatje voor mij.

Iemand enig idee?

In het geval dat ik dat zou moeten doen, zou ik een LaTeX bestand maken, Printscreen drukken, en de formule uitsnijden in Paint. Zeer omslachtig dus.

Laten we hopen dat er inderdaad een kortere manier bestaat.

Denis
"Her face shown like the sun that I strived to reach."

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 april 2008 - 19:54

Ik hoop het, iets in de vorm van enkele commands :D

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 april 2008 - 21:21

Ik kan niet direct helpen met een commando. Wanneer ikzelf een formule als png wil saven dan plak ik mijn code in een LaTex Equation Editor waar je direct de de vergelijking kan saven.
Dat is net iets handiger als een screenshot en paint toestanden.
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 april 2008 - 21:23

Kan ik op zich ook doen, maar ik wel wel eens weten hoe het moet met enkel MikTex.

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 april 2008 - 00:46

Voldoet dit enigszins aan je eisen?
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 april 2008 - 12:10

Daar moet ik wel uit kunnen afleiden hoe het werkt. Ik zal er straks eens naar zien.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 april 2008 - 08:50

Dit gaat heel eenvoudig als je met linux werkt, onder windows valt het wat tegen.
Het is mogelijk (heb er ook ooit naar gezocht), maar ik kreeg het niet direct werkend toen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 april 2008 - 11:49

Damned, dan zal ik aan de mensen van autocad moeten vragen om Linux te ondersteunen ... Dan kan ik overschakelen:)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures