Tex2png

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Tex2png

Weet er iemand hoe ik via de command line van MikTex, plaatjes kan genereren van wiskundige formules? Zo ongeveer wat er hier op het forum gebeurt, maar dan off-line met MikTex.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 689

Re: Tex2png

Weet er iemand hoe ik via de command line van MikTex, plaatjes kan genereren van wiskundige formules? Zo ongeveer wat er hier op het forum gebeurt, maar dan off-line met MikTex.
MikTeX is toch enkel het typesetting system, m.a.w. je hebt toch nog een 'editor' of 'viewer' nodig, zoals TeXicCenter of WinEdt?

Ik gebruik beide overigens.

Mijn excuses als ik verkeerde informatie verspreid of verkeerde termen hanteer, maar ik ben geen informaticus.

Denis
"Her face shown like the sun that I strived to reach."

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Tex2png

Ik ben vertrouwd met het latexsyteem;) maar ik zou enkel png plaatjes moeten kunnen genereren van formules. Ik geef via een commandline bv door: \int \sin x \, dx

En dan genereert Latex dat plaatje voor mij.

Iemand enig idee?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 689

Re: Tex2png

jhnbk schreef:Ik ben vertrouwd met het latexsyteem;) maar ik zou enkel png plaatjes moeten kunnen genereren van formules. Ik geef via een commandline bv door: \int \sin x \, dx

En dan genereert Latex dat plaatje voor mij.

Iemand enig idee?
In het geval dat ik dat zou moeten doen, zou ik een LaTeX bestand maken, Printscreen drukken, en de formule uitsnijden in Paint. Zeer omslachtig dus.

Laten we hopen dat er inderdaad een kortere manier bestaat.

Denis
"Her face shown like the sun that I strived to reach."

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Tex2png

Ik hoop het, iets in de vorm van enkele commands :D
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Tex2png

Ik kan niet direct helpen met een commando. Wanneer ikzelf een formule als png wil saven dan plak ik mijn code in een LaTex Equation Editor waar je direct de de vergelijking kan saven.

Dat is net iets handiger als een screenshot en paint toestanden.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Tex2png

Kan ik op zich ook doen, maar ik wel wel eens weten hoe het moet met enkel MikTex.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Tex2png

Voldoet dit enigszins aan je eisen?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Tex2png

Daar moet ik wel uit kunnen afleiden hoe het werkt. Ik zal er straks eens naar zien.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Tex2png

Dit gaat heel eenvoudig als je met linux werkt, onder windows valt het wat tegen.

Het is mogelijk (heb er ook ooit naar gezocht), maar ik kreeg het niet direct werkend toen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Tex2png

Damned, dan zal ik aan de mensen van autocad moeten vragen om Linux te ondersteunen ... Dan kan ik overschakelen:)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer