Springen naar inhoud

Hulp bij vertaling engelse termen

• Log in om te kunnen reageren

Ingeborg

Ingeborg

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 april 2008 - 09:26

Hallo allemaal,

ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar ik probeer het gewoon.

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Ingeborg en ik werk als redacteur bij een uitgeverij. Momenteel ben ik bezig met een boek waarin een aantal wetenschappelijke onderwerpen wordt behandeld.
Ik weet dat in de regels van het forum staat dat de leden geen privé-zoekmachines zijn, dus dat is ook niet mijn bedoeling. Wel wil ik graag vragen of er hier iemand is die mij kan en wil helpen met de vertaling van sommige termen. De termen hoeven niet uitgelegd te worden, want de uitleg staat in het boek. Het gaat mij er puur om dat ik de juiste termen gebruik in het Nederlands.
Zo heb je bijvoorbeeld "Darwin's Tree of Life", is dat de boom of de stamboom van het leven? Of maakt het geen fluit uit?
Of de "common developmental pathways", als het over homologie gaat, hoe heten die in het Nederlands?

Nogmaals, ik weet dat jullie geen privé-zoekmachines zijn, ik zie het als een sport om de dingen zelf te vinden. Maar boven die sport staat wel de kwaliteit van de tekst, en als ik het niet kan vinden, moet ik het vragen.

Alvast bedankt!
Ingeborg

Veranderd door Ingeborg, 10 april 2008 - 09:26

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jona444

Jona444

• >1k berichten
  • 1409 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 april 2008 - 16:39

Je zult zeer subjectieve antwoorden voorgeschoteld krijgen. Misschien heeft dit bericht meer succes in het taalkunde subforum.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 april 2008 - 17:52