Springen naar inhoud

Insecten (kevers)

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 06 april 2005 - 10:22

Ik zou graag weten hoeveel insectensoorten er zijn, en liefst zo exact mogelijk. In elk boek en op elke site die ik tegenkom vind ik een ander aantal. De meesten geven als aantal 800.000 insectensoorten. Kan iemand dit getal bijschaven?

Als tweede zou ik graag de namen (liefst volgens de binominale of trinominale nomenclatuur) te weten komen van zoveel mogelijk recent ontdekte keversoorten. Met recent bedoel ik de afgelopen 5 jaar.

Dank bij voorbaat.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Dino

Dino

• >250 berichten
  • 740 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 april 2005 - 10:49

richt uw vraag naar bv het kabin in BelgiŽ of een natuurhistorisch museum in Nederland.
Misschien voor de vraag over recent ontdekte kevers een mail sturen naar het Afrika museum in Tervuren of iets gelijkaardig in Nederland.

www.natuurwetenschappen.be

Zij hebben een zeer grote colectie aan kevers en andere insekten en hebben kenners. De enige die op jou vraag kunnen antwoorden met enige juistheid.

Zo kan je enkel te weten komen hoeveel we er al kennen wat immens weinig is.

xd[/url]
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

• Gast

Geplaatst op 17 april 2005 - 18:53

waar kan ik info vinden over de letterzetterkever?

mvg
lotus

• Gast

Geplaatst op 18 april 2005 - 19:16

De letterzetter (Ips typographus) komt voor in naaldbossen (voornamelijk sparren) waar veel van de bomen dood zijn. Hij heeft een korte snuit en antennes die onder een rechte hoek gebogen zijn en eindigen in een dikke knop. Het is een zeer schadelijke kever, aangezien hij vlak onder de boomschors een kamertje uitholt, waarin hij achtereenvolgens met verschillende vrouwtjes paart. Elk vrouwtje knaagt vanuit dit paringskamertje een gangetje met aan het uiteinde een plaatsje waar de eitjes worden gelegd. Deze gangen lijken op letters en houden de sapstroom van de boom tegen, zodat de groei wordt belemmerd.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures