Springen naar inhoud

Godsdienst studeren

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 06 april 2005 - 17:54

Is hier iemand die godsdienst studeert? Godgeleerdheid en godsdienstwetenschappen

Ik zou namelijk graag godsdienstwetenschappen willen gaan studeren... Ik weet echt niet goed of het wel bij me past...

Ik woon in BelgiŽ dus ik ben eerlijk gezegd niet zo vertrouwd met jullie systeem van hoger onderwijs, maar het zou toch tof zijn als iemand me een beetje meer over deze richting kon vertellen, aangezien ze ook in Nederland bestaat...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

dirk

dirk

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 april 2005 - 01:13

Ik heb 15 jaar geleden aan de KUB in Tilburg 3,5 jaar jaar katholieke theologie studeerd.Was een prima ervaring.Het is een zeer schools onderwijs waar je heel veel algemene kennis opdoet.Ook heel te gek te weten hoe veel invloed op jou denken beslissingen die de kerk heeft genomen hebben.De medestudenten waren zeer gemixt.Ook vele vrouwen die nadat de kinderen het huis uit zijn nog wat voor zichzelf wilden gaan doen.Profesoren waren heel veschillend.Ik stootte echter :shock: altijd op de grens die hun geloof opwierp.Er was een verschil tussen hun en ik;zij geloven dat Jezus de Gezalfde is,de Messias,gestorven en wederopgestaan,zittend aan de rechterhand van God,enzovoort enzovoort.Bovendien was iedereen er heel lief...heel heel lief.Dat ging me ook behoorlijk op de zenuwen.
Ook moet je een grote liefhebber zijn van taal en van overhoringen .
Al met al was het niet slecht dus.(in ieder geval beter als een filosofiestudie.Is vol met verwaande mensen die niet weten wat ze anders zouden moeten doen.)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures