Opera

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

Opera

In opera kun je gebruik maken van de snelkiezer als openingspagina.

Het komt regelmatig voor dat ik op een site bent en een andere site wil openen door gebruik te maken van de snelkiezer. Dat lukt mij alleen door eerst de open staande site te sluiten. Kan het anders dan op deze lompe manier?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Opera

Ja: klik met de rechtermuisknop op een bestaande tab en kies 'new tab' (of: CTRL+T) (of:dubbelklikken rechts naast de laatste tab in de 'lege ruimte').
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Re: Opera

Een wonder :D

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Opera

Dan heb ik nog een verwante vraag: als je een stuk tekst selecteert kun je met de rechtermuisknop "search" kiezen zodat google (of een andere zoekmachine) met die term zoekt. Dat gebeurt echter in dezelfde tab. Kan ik het zoekvenster standaard in een nieuwe tab laten openen?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Opera

PeterPan schreef:In opera kun je gebruik maken van de snelkiezer als openingspagina.

Het komt regelmatig voor dat ik op een site bent en een andere site wil openen door gebruik te maken van de snelkiezer. Dat lukt mij alleen door eerst de open staande site te sluiten. Kan het anders dan op deze lompe manier?
Ter aanvulling op Phys' antwoord: je kunt elke pagina uit de snelkiezer ook openen met Ctrl+(1t/m 9). Erg handig, ben er zelf inmiddels zover aan gewend dat ik zelfs op een vreemde computer met IE nog die toetsencombinatie probeer. :D
Dan heb ik nog een verwante vraag: als je een stuk tekst selecteert kun je met de rechtermuisknop "search" kiezen zodat google (of een andere zoekmachine) met die term zoekt. Dat gebeurt echter in dezelfde tab. Kan ik het zoekvenster standaard in een nieuwe tab laten openen?
Shift indrukken voordat je klikt. :P

Dito als je in het Google-vakje staat: Shift+enter.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Opera

Ger schreef:Shift indrukken voordat je klikt. :D

Dito als je in het Google-vakje staat: Shift+enter.
Ja, dat wist ik al :P Daarom schreef ik: hoe kan ik het standaard instellen om een nieuwe tab te openen?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Opera

Ah zo. Extra --> voorkeuren --> tab geavanceerd --> links onder kopje tabs --> "nieuwe tab naast de actieve openen" aanvinken.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Opera

Thanks. Echter...het werkt niet: ik heb het aangevinkt maar nog steeds wordt er geen nieuwe tab geopend als ik zoek?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Opera

Stom, had je moeten vertellen dat het vinkje bij "Huidige tab hergebruiken" uit moet staan. Dan werkt het bij mij in elk geval.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Opera

Jaa! Bedankt :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Reageer