Regeltechniek

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 609

Regeltechniek

Hallo iedereen

Ik zou graag weten als die twee transferfuncties juist zijn uitgewerkt want ik ben het niet heel zeker.

Kan iemand eens nakijken naar mijn uitwerking a.u.b.?

Hier de twee uitgewerkte transferfuncties uit de regeltechniek:

Transferfunctie 1

===========

Afbeelding

Transferfunctie 2

===========

Afbeelding

Kan iemand mij helpen als ik die formules juist heb uitgewerkt, en zo niet als er fouten inzitten wat ik heb mis gedaan?

Stef

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Regeltechniek

Je gaat in elk geval bij allebei in je laatste stap fout. je beweert namelijk:

eenvoudig getallenvoorbeeld:
\( \frac{2}{2+3}= \frac {1}{3}\)
En dat is natuurlijk niet waar, 2/5 :D 1/3

Je zou die K wél mogen wegstrepen indien ze in de noemer in een vermenigvuldiging stond, maar niet nou ze in een optelling staat.

En bij je eerste snap ik om te beginnen de overgang van de eerste naar de tweede regel niet.

Hou het eens overzichtelijk voor je zelf en vervang dat verhaal tussen haken (dat steeds hetzelfde is) eens simpelweg door een onbekende "a" .
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 609

Re: Regeltechniek

Geef mij eens een voorbeeld hoe ik het doe, maar met letters bvb a, b, c

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Regeltechniek

Doe aub eens iets aan je (internet)sociale vaardigheden. Als je iets vraagt zoals je hierboven deed heeft een lezer gelijk de neiging om te zeggen: "toe maar, wie denkt 'ie wel niet dat 'ie is, dat 'ie me zomaar rondcommandeert?"

Als je dat nou eens vraagt als:

Ik snap niet goed wat je bedoelt. Als je even tijd hebt, zou je dan alsjeblieft zo eens een voorbeeldje voor me kunnen uitwerken?

Dan is er niemand te beroerd om te proberen je uit de brand te helpen.

Verborgen inhoud
Ik zal er maar van uitgaan dat je dat vriendelijk vragend in plaats van opdrachtgevend bedoelt??
\( \frac{\frac{K}{a}}{1+\frac{K}{a}} = \frac{\frac{K}{a}}{\frac{a}{a}+\frac{K}{a}} = \frac{\frac{K}{a}}{\frac{a+K}{a}} = \frac{K}{a} \times \frac{a}{a+K} = \frac {K}{a+K} \)
en daar houdt het gewoon op.

vul nu in voor a: s(s+1)(s+2) en pronto
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer