Wateroppervlak, reflectie en zonlicht simulatie...

Moderators: jkien, Xilvo

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 691

Wateroppervlak, reflectie en zonlicht simulatie...

Voor de bouw van een 3d vliegdroom simulator zoek ik componenten en een geschikte computer:

het moet het volgende aankunnen:

simulatie van water bij elk weertype

het water moet reageren op voorwerpen die in het water gegooid worden

het moet wolken, zonlicht en omgeving reflecteren

het water moet men met virtuele handen aanraken en het moet dan ook spetteren

Hierbij moet ook het zonlicht 100% echt lijken

In het water varen schepen die echte golfslag geven zoals echt rond een schip aanwezig is.

De resoluatie moet niet van echt te onderscheiden zijn.

Ook als men heel dichtbij komt...

En er moet wel eens een vis, elke soort die logisch voorkomt in het desbetreffende water, eens uit het water springen.

Ook vogels moete landen op het water en ook voedsel uit het water halen.

Al met al: het moet allemaal zo echt zijn als het kan.

Het mag in geen elk geval haperen of van die lege stukken aanwezig zijn, of lijnen zoals in Shipsimulator2008.

Als men een flatgebouw naast het water staat dan moet dit gebouw bewoond worden zodat iemand het licht in de huiskamer aan doet die dan reflecteerd in het water...

Als het regent moet dit ook 100% echt zijn.

De ramen van een schip moet dan echt met druppeltjes worden behangen en deze moeten ook precies zonlicht enzo reflecteren.

In een vliegdroom is dit allemaal gangbaar en zonder enig probleem te doen:

Welke software oplossingen zijjn hiervoor zoal?
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Berichten: 7.068

Re: Wateroppervlak, reflectie en zonlicht simulatie...

De eisen die je stelt zijn dusdanig onrealistisch dat dit niet als een serieuze post te beschouwen is.

-- slotje --

Gesloten