Springen naar inhoud

Integraal van e macht met cosinus

• Log in om te kunnen reageren

conget

conget

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 april 2008 - 22:43

Hallo,

Ik heb overmorgen een wiskunde tentamen, maar ja... ironisch genoeg... ik ken het nog niet zo goed. Ik kom bij de volgende som niet uit:

LaTeX

Ik weet hoe de partiŽle integratie gaat, maar bij deze kom ik heel anders uit dan in het antwoordenboek:

1/13e(2x) (2 cos 3x + 3 sin 3x) + C (Sorry voor het onoverzichtelijkheid, want ik weet niet hoe ik de wiskundige teken in het net doen op de computer zoals deze: http://img240.images...embord024oj.gif

Ik heb geprobeerd met: Substitutiemethode voor t=2x waarbij 3x vervangen wordt door 1.5x en vervolgens berekenen... maar ik krijg dit niet uit.

Heeft iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?

(En als iemand weet hoe ik een mooie wiskunde formule op computer kan tekenen (Niet met paint), plz ook antwoorden)

Veranderd door TD, 14 april 2008 - 22:53
LaTeX ingevoegd

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 april 2008 - 22:51

PartiŽle integratie is hier inderdaad een goede aanpak, maar wel op een bijzondere manier: je zal het twee keer moeten toepassen om dan je oorspronkelijke integraal weer terug te krijgen.
Zorg ervoor dat je twee keer dezelfde functie differentieert en integreert. Probeer bijvoorbeeld door de e-macht telkens te integreren, de cosinus (en na een keer partiŽle integratie de sinus) ga je dan afleiden.

Verplaatst naar huiswerk.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

conget

conget

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 april 2008 - 23:04

Ahh, bedankt... ik ben er uitgekomen... Bedankt voor de reactie.

En weet je misschien ook met welke programma ik wiskunde kan teken? Gewoon op word of???

ik bedoel zoiets als dit: http://img240.images...embord024oj.gif

Alvast Bedankt!

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 april 2008 - 23:12

Hoe dat plaatje gemaakt is, weet ik niet. In Word zit er een vergelijkingseditor (Invoegen < Object < Vergelijkingseditor) waar je wiskundige formules mee kan opmaken. Op dit forum gebruiken we LaTeX om formules te genereren (zie je openingspost, ik heb je opgave daar in LaTeX gezet).

conget

conget

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 april 2008 - 23:23

LaTeX

PartiŽle integraal
LaTeX

Thanks

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 april 2008 - 23:26

Ziet er goed uit. Meer informatie en/of een testruimte voor LaTeX, vind je in deze topic.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures