Springen naar inhoud

Berekening aantal gebruiksuren accu

• Log in om te kunnen reageren

colle008

colle008

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 april 2008 - 18:27

Ik heb een 66Ah accu voor de auto.

Hier wil ik een transponder op aansluiten om roadblocks te laten zakken in onze gemeente, verbruik 10 mAh.

Hoe lang kan ik deze accu gebruiken zonder op te laden.

Veranderd door colle008, 15 april 2008 - 18:28

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44892 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 april 2008 - 18:54

Een stroomverbruik kun je niet uitdrukken in Ah. Waarschijnlijk bedoel je ampere (A)

in theorie: LaTeX , da's dus ongeveer 9 maanden

In de praktijk zal dit minder zijn. Tegen het eind van de lading zakt de klemspanning van je accu, en gaat hij meer stroom moeten leveren voor dezelfde energie. Verder is een accu van binnen elektrisch lek , afhankelijk van de soort en kwaliteit van de accu zal die sneller of langzamer "leeglopen". (Laat een geladen accu een paar maanden ongebruikt staan en je kunt er geen auto meer mee starten). Geen idee wat je in de praktijk zou moeten rekenen, hangt dus ook sterk van soort en kwaliteit accu af.

Veranderd door Jan van de Velde, 15 april 2008 - 18:55

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

colle008

colle008

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 april 2008 - 20:50

Een stroomverbruik kun je niet uitdrukken in Ah. Waarschijnlijk bedoel je ampere (A)

in theorie: LaTeX

, da's dus ongeveer 9 maanden

In de praktijk zal dit minder zijn. Tegen het eind van de lading zakt de klemspanning van je accu, en gaat hij meer stroom moeten leveren voor dezelfde energie. Verder is een accu van binnen elektrisch lek , afhankelijk van de soort en kwaliteit van de accu zal die sneller of langzamer "leeglopen". (Laat een geladen accu een paar maanden ongebruikt staan en je kunt er geen auto meer mee starten). Geen idee wat je in de praktijk zou moeten rekenen, hangt dus ook sterk van soort en kwaliteit accu af.

Power requirements: 11 - 40 V DC @ 10mA

Het gebruik van de transponder is 70 miliwatt. Hoe kom je dan uit als je dezelfde accu gebruik.

Ik vraag het omdat ik de transponder rechtstreeks op de accu aan wil sluiten. Het moet niet zo zijn dat als ik de auto een week niet gebruik, deze accu leeg is. Maar daar hoef ik me volgens mij geen zorgen over te maken.

Veranderd door colle008, 15 april 2008 - 20:52

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44892 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 april 2008 - 21:25

Power requirements: 11 - 40 V DC @ 10mA

Het gebruik van de transponder is 70 miliwatt. Hoe kom je dan uit als je dezelfde accu gebruik.

Deze gegevens stroken niet helemaal met elkaar.
Zeg om te beginnen liever:

Het vermogen van de transponder is 70 milliwatt

als we dat invoeren in de formule vermogen = spanning x stroomsterkte=

P= U x I ==> I = P/U = 0.070 / 12 = 0,006 A (6 mA)

Je hoeft je dus inderdaad geen zorgen te maken over een transponder die een accu op een week tijd leegtrekt. Een theoretische accu houdt dat meer dan een jaar vol.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 15 april 2008 - 21:42

Ik heb een 66Ah accu voor de auto. Hier wil ik een transponder op aansluiten om roadblocks te laten zakken in onze gemeente, verbruik 10 mAh. Hoe lang kan ik deze accu gebruiken zonder op te laden.?

66Ah = 66 ampere x 1 uur = de maximale lading die de accu kan transporteren.
66 Ah = stroomsterkte x tijdsduur.
De gegevens bevatten stellig een fout. Inderdaad is waarschijnlijk de stroomsterkte 10 mA.

Veranderd door thermo1945, 15 april 2008 - 21:44

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures