Hydraulische servomotor

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 682

Hydraulische servomotor

Goede dag,

Ik heb een vraag over een hydraulische servomotor:

Afbeelding

Er geldt:

Wanneer het punt A van de hefboom vanuit de evenwichtstoestand over de afstand r naar links bewogen wordt draait de hefboom om het punt C.

Dat snap ik...

Echter, volgens mij is dit niet mogelijk want wanneer punt A naar links verplaats, zal het punt B omhoog willen verplaatsen, en zal de servomotor dus vast lopen op de stuurschuif. Of niet?

Alvast bedankt!
Help WSF met het vouwen van eiwitten en zo ziekten als kanker en dergelijke te bestrijden in de vrije tijd van je chip:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Berichten: 1

Re: Hydraulische servomotor

Afbeelding

Als punt A van de hefboom naar rechts beweegt zal plunjer Y naar links bewegen net zover totdat de stuurschuif gesloten is en de plunjer Y stoppen met de beweging.

Als punt A van de hefboom naar links beweegt zal plunjer Y naar rechts bewegen net zover totdat de stuurschuif gesloten is en de plunjer Y stoppen met de beweging.

Dat is net de bedoeling van de servomotor. Met een kleine kracht op punt A van de hefboom kun je een grote kracht laten uitoefenen op plunjer Y en door de hefboom meer of minder te laten uitslaan kun je de plunjer Y evenredig meer of minder laten uitslaan naar beide zijden.

Reageer