Meade Autostar Systeem

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 33

Meade Autostar Systeem

Is een autostar systeem een aanrader? Is astronomie dan nog wel leuk? Ik ben een beginnend-amateur-astronoom. Maar ik ben zo bang dat als ik geen telescoop met autostar koop, ik nix kan vinden. Ik zat te denken aan een lxd75 newtonian met autostar. Als een autostar erbij , onzin is vertel mij dit dan graag, met redenen, want ik vind het zonde om veel meer geld te betalen terwijl het zinloos is.

Re: Meade Autostar Systeem

hey,

of je autostar wilt moet je zelf uitmaken. In het begin zal het mss moeilijk zijn om de objecten te vinden maar met een goede sterrenkaart lukt het al veel beter. Persoonlijk vind ik het toffer zonder autostar. Oefening baart kunst. :wink:

Wat wel het voordeel is aan autostar: je kan het ook nog altijd handmatig doen. Ik denk dat de autostar voor je telescoop zelfs apart verkrijgbaar is. Mss kun je dan best beginnen zonder autostar en als het echt niet wil lukken kun je er nog een autostar bijkopen.

Philippe

Gebruikersavatar
Berichten: 367

Re: Meade Autostar Systeem

Een goed afgesteld autostar-systeem werkt prima, en kan zeer goed helpen om de hemel te ontdekken.

Maar ik vind wel dat het zélf richten/zoeken/vinden meer voldoening verschaft.

De tip om een telescoop met een losse autostar aan te schaffen is zo gek nog niet. Dan kun je nog beide kanten op. :shock:
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Gebruikersavatar
Berichten: 331

Re: Meade Autostar Systeem

ik heb een telescoop met autostar (Meade etx 105) en ik moet zeggen het bevalt me zeeeeer goed. Natuurlijk is het zo dat zelf zoeken leuk is. Maar met autostar gaat het vanzelf (na goede uitlijning) en je zal zien dat je er veel meer objecten mee zal kunnen ontdekken dan zonder. Let wel dat dit mijn mening is en ik kan niet voor je beslissen :shock: .

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Meade Autostar Systeem