Eindexamens voor het jaar 2000

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

Eindexamens voor het jaar 2000

Hallo, Ik ben een student hier aan de Nederlandse Antillen die eindexamen deze jaar gaat afleggen. Het is me opgevallen dat bij legio websites examens vanaf 2000 tot 2007 beschikbaar zijn om te downloaden. Maar ik heb maar een site gevonden die examens aanbiedt vanaf 1979. Mijn probleem is eigelijk, dat men daar een loginnaam en wachtwoord eist. Wat alleen verkrijgbaar is in Nederland. Door een SMS te sturen aan 5454 met erin geschreven OEFEN AAN. Men krijgt dan een SMS terug met een loginnaam en een wachtwoord. Nou ik vroeg me af of iemand hier op het forum mij a.u.b zijn/haar loginnaam & wachtwoord kon lenen zodat ik dan deze examens kan downloaden. OF dat iemand hier een website kent waarbij men gratis examens kan downloaden vanaf 1979 of tenminste voor 2000.

Ik sluit af met een :D & Hartelijk bedankt voor uw tijd.

Berichten: 4.246

Re: Eindexamens voor het jaar 2000

Als jij examen hier gaat afleggen dan is dat nieuwe stijl, ik snap niet wat je dan met die oude (niet representatieve) examens wil.

\\edit: Reden bewerken: spelfout :D
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Eindexamens voor het jaar 2000

Eens met Dirkwb. Oefenen met die oudere examens is zinloos. Kerndoelen zijn veranderd, en vooral de stijl van vragen is enorm veranderd. Meer en meer komen de examens neer op kritisch kunnen omgaan met gegevens, gegevenssets kunnen analyseren, kunnen doordringen tot de kern van een vraag. Voor het VWO-examen biologie 2006 haalde ik pijnloos een dikke voldoende, met slechts (hoofdzakelijk) 30 (!!) jaar oude en dus diep weggezakte Atheneumkennis (die ik overigens nauwelijks nodig had) op zak, BINAS in de hand, en een stapel kladpapier voor notities. En vooral met gewend zijn véél en dus vlot te lezen. Want dat examen bevatte vooral véééél lettertjes.

Gebruik die oefenexamens om te wennen aan de stijl, niet vanwege de stof. En dan heb je van elk jaar nog twee examens ter beschikking (1e tijdvak en 2e tijdvak (herexamens)) van de meeste vakken vind je probleemloos 6-10 examens. Als je ze doorwerkt, stel je dan bij elke fout de vraag: waarom maakte ik die fout??

Vaak zul je concluderen dat het niet een kwestie van stofkennis is maar van lezen, lezen en nog eens lezen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Eindexamens voor het jaar 2000

(en bovendien zijn 14 examens per vak (twee per jaar) echt wel genoeg; het kost meer tijd dan je van te voren verwacht.)
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Reageer