[scheikunde] geld namaken

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 95

[scheikunde] geld namaken

hoi hoi

voor scheikunde praktische opdracht gaan mij vriendin en ik geld namaken.

we hebben met onze leraar overlegt en die vond het een lastig idee, omdat sommige printers het niet kunnen.

en jah hij heeft gelijk. Mijn printer kan het niet! Ik heb gehoord dat een epson stylus 870 het wel kan.

wie heeft een goede raad??

groetjes

Berichten: 597

Re: [scheikunde] geld namaken

misschien beetje off-topic,

maar ik denk dat zelfs voor zulk doeleinde geld namaken verboden is

(misschien dat het wel mag als je er duidelijk op vermeldt dat het geen echt geld is)
Voorheen bekend onder de gebruikersnaam "Fabrice Macours".

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: [scheikunde] geld namaken

Inderdaad, je moet er in het groot 'specimen' opschrijven. Verder weet ik dat sommige programma's zoals de nieuwste fotoshop gemaakt zijn zodat geld niet kan worden bewerkt.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 95

Re: [scheikunde] geld namaken

hoi,

wie heeft een epson stylus 870??

weet iemand toevallig of je hiermee biljetten kunt printen??

Ik heb een HP, en daar lukt het niet! :D

groetjes

Berichten: 56

Re: [scheikunde] geld namaken

me dunkt dat mensen met een printer niet zouden weten of ze geld of niet zouden kunnen printen... want dat valt onder vervalsen, en ik denk dat vervalsers niet zo snel hun geheimen onthullen, met oog op politie etc. het lijkt mij dat je van dit forum niet zoveel wijzer zal worden.

Berichten: 247

Re: [scheikunde] geld namaken

Bovendien is het hebben van zo'n printer niet het enige wat je nodig hebt. Je hebt de originele blauwdrukken nodig (of hoe ga je het anders namaken, toch niet gewoon een kleurenkopietje nemen?), je moet het juiste papier hebben waarin je de watermerken en de metalen glinsterende streep in kan brengen, bovendien moet je fluorescente inkt kunnen printen want onder uv licht merk je dat, en zelfs in e glinsterende streepjes en vakjes zitten de fluorescente materialen en daarin zitten ook inprints.

Kortom, ik ben ervan overtuigd dat geld na te maken is, maar of jij dat gaat kunnen (met alle respect voor jou uiteraard :D ) betwijfel ik toch wel hard hoor, zeker als je denkt dat het met een epsonnetje mogelijk is. Je moet ofwel inbreken in de Europese nationale bank in Berlijn om de originele blauwdrukken te stelen ofwel in de lokale drukkerijen in bv. nederland en belgië, of je moet extreem skilled zijn in holografische technieken en andere imaging technieken met de PC om het echt na te maken, je moet zeer gedetailleerde scanners daarvoor hebben en een zeer fijne snijmachie om het briefje in vele kleine stukjes te kunnen snijden (in de lengte!!!). Daarna moet je massaal veel PC-power hebben om die beelden te laten verwerken, en dan moet je nog een enorm gekke printer hebben die het aankan om van die gekke dingetjes af te printen en dan heb je geld. Undoable lijkt me. sorry :P

Berichten: 474

Re: [scheikunde] geld namaken

en toch een vriend van mij heeft eens een biljet van 10 Euro gemaakt waarmee hij mij zijn schuld afbetaalde. Toen we in het cafetaria zaten en toen ik wilde betalen, zei hij tegen mij dat ik dat beter niet kon doen met 'zijn' biljet.

Zelfs toen ik het wist moest ik echt goed kijken. tijdens het stappen zou je er zo mee kunnen betalen.
[center]Every day is a gift, that's why they call it 'the present'.[/center]

Berichten: 88

Re: [scheikunde] geld namaken

Het is dan maar te hopen dat de politie je adres niet vind via internet, want je bent eigenlijk medeplichtig aan een misdaad.

Maak je over mij maar geen zorgen, voor 1000 van die briefjes hou ik mijn mond wel... :D
["HEET STAAL" was op dit forum voorheen bekend onder de naam "ARWIN RUMMEL".]



Beide zijn van dit forum verdwenen, bedankt voor niets!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [scheikunde] geld namaken

Arwin Rummel schreef:Het is dan maar te hopen dat de politie je adres niet vind via internet, want je bent eigenlijk medeplichtig aan een misdaad.

Maak je over mij maar geen zorgen, voor 1000 van die briefjes hou ik mijn mond wel... :D
Je geeft antwoord op een topic van een half jaar oud. Ik stel gewoon voor dat we geen geld gaan namaken met z'n allen.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: [scheikunde] geld namaken

Weet iemand of het in theorie mogelijk is om de chipknip onrechtmatig op te laden? Dat zou ook een vorm van geld namaken zijn.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [scheikunde] geld namaken

In theorie zeker, want het is een digitaal systeem en dat is dus te kraken. Als het goed is is het heel erg moeilijk, maar als een flappentap het kan, kunnen anderen het ook. Ik denk alleen niet dat dit het aangewezen forum is om uitgebreid over geld namaken te praten. De reden dat we hier niet over medische problemen willen praten is omdat het niet duidelijk is wat een persoon op het forum doet met het advies. Wellicht dat iemand oplossingen echt gaat proberen en dan zijn wij niet verantwoordelijk. Idem voor het explosieven beleid. Jij en ik weten misschine hoe we ermee moeten omgaan, maar anderen wellicht niet. Daarom willen we geen explosieven bespreken want je weet niet wat mensen wel of niet gaan en kunnen doen.

Als in dit topic nu ineens een mooi recept zou staan over hoe de beveiliging werkt van een chipknip valt dat mijnsinziens in dat beleid. Daarbij is dit duidelijk niet wat de TS voor ogen had.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Reageer