Springen naar inhoud

Grafisch ontwerp programma

• Log in om te kunnen reageren

Iwerke

Iwerke

• >250 berichten
  • 407 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 april 2008 - 15:30

Hallo,

ik zou voor een presentatie grafisch een stadje moeten ontwerpen, in 3d waarin men zo gezegd in ' flight mode'
zou moeten kunnen doorvliegen als het ware,

Iemand die een programma kent waarmee dit enigzins mogelijk is?

Ps: het hoeven niet noodzakkelijk gratis programma's te zijn.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
_-'-.Albert Einstein.-'-_

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 april 2008 - 15:45

Weet je wel waar je dan mee bezig moet zijn?

Een stadje, vraagt enorm veel werk. Je zal 3D modelling software nodig hebben, en kennis van het maken textures e.d.
blender, wings3D, k3D zijn open-source pakketten die mogelijk zijn.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 april 2008 - 16:28

Ik weet niet hoe realistisch het allemaal moet ogen, maar je zou bijv. ook Microsoft Flight Simulator 2004 of FSX o.i.d. kunnen gebruiken. De steden zien er behoorlijk realistisch uit en je hebt ook programma's (of SDK's) waarmee je zelf gebouwen kan ontwerpen en plaatsen. Kies vervolgens een leuk vliegtuigje uit en vlieg door de stad. Het vliegen kan je weer opnemen in een flight video en deze kun je dan weer afspelen als presentatie.

Veranderd door zpidermen, 23 april 2008 - 16:29

Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Iwerke

Iwerke

• >250 berichten
  • 407 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 april 2008 - 16:32

wel moeten was misschien een beetje hard uitgedrukt. Ik heb voorgesteld aan de organisatie dat ik het zou proberen. dus moest het niet lukken gaat het uiteraard niet door. ..

In ieder geval bedankt voor de progs, zal er zeker een kijkje naar nemen.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
_-'-.Albert Einstein.-'-_

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 april 2008 - 16:49

Ik weet het niet zeker (heb er geen ervaring mee) maar als ik zo eens rondlees op het internet moet het blijkbaar ook mogelijk zijn met Google earth om verschillende steden in 3D te bekijken.
Google earth is dus misschien ook een optie ?
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures