Alcoholconsumptie studenten

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 20

Alcoholconsumptie studenten

Studenten staan o.a. bekend om het drinken van exorbitante hoeveelheden alcohol. Ik vraag me puur uit nieuwsgierigheid af in hoeverre dit beeld klopt. Omdat veel leden van dit forum (ex)student zijn leek mij dit wel een geschikte plek voor de volgende vraag: Hoe ziet jouw drinkpatroon eruit? Iets specifieker:

1. Hoeveel alcoholhoudende drankjes (bier, wijn, enz.) drink jij per week?

2. Hoe zijn deze verdeeld over de week (alleen in het weekend, iedere dag 1 drankje, enz.)?

3. Gebruik je naast alcohol nog andere vormen van drugs (niet red bull e.d. maar bijv. wiet)?

Ik hoop dat jullie het niet vervelend vinden dat dit een beetje een privé vraag is. Ik vraag het met gewoon af.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Alcoholconsumptie studenten

1. niet echt geteld, maar gemiddeld 5 ofzo, maximaal 10, minimaal 1

2. eender wanneer, maar meestal einde week naar weekend to

3. neen
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Alcoholconsumptie studenten

1. Hier kan ik niet echt een cijfer op kleven, de ene week zijn dat 5 pinten en de andere week kan dat meer dan een bak zijn.

2. Zowel tijdens de week als in het weekend, niet tijdens examens. Soms drink ik op één avond mijn portie voor de ganse week, anders zit het zo een beetje verspreid.

Ik drink meestal bier (pils, trappist, duvel. NOOIT fruitbier). Heel zelden drink ik sterke drank, meestal bevalt mij dit zeer slecht de volgende ochtend.

3. Neen, nooit gedaan en ga ik ook nooit doen.

Berichten: 407

Re: Alcoholconsumptie studenten

1. varieert van week tot week kan gaan van helemaal niets tot een volledige bak

2. 1 of 2 keer in de week. meestal niet in het weekend

3. Nope.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Alcoholconsumptie studenten

1) Van 0 tot teveel, afhankelijk van de agenda.

2) 4/5 avonden per week, op zaterdagavond meer.

3) ja, cannabis, sporadisch.
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 8.614

Re: Alcoholconsumptie studenten

  1. Geen. Ik drink geen alcohol en ben ook niet van plan dit ooit te gaan doen. Deze keuze is mij door niemand opgelegd en zeker niet door één of andere godsdienst;
  2. Niet van toepassing;
  3. Neen, en dit ben ik ook niet van plan.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 474

Re: Alcoholconsumptie studenten

Ik praat nu over mijn defensie tijd, toen ik ging studeren heb ik alles achter me gelaten...

1 en 2: 6 a 7 dagen in de week zo veel dat ik regelmatig kruipend naar bed moest tenzij ik oefening had of de volgende dag moest hardlopen of marsen, ik telde ze nooit maar het waren er regelmatig meer dan 10 flesjes. (soms drie weken achter elkaar)

3: te veel en te verschillende dingen, gedurende 9 maand in mijn leven (je korte termijn geheugen naait er snel uit)

(nu bijna geheel onthouder eigen regel maximaal 2 glazen op een avond en maximaal 3 glazen in de week, geen drugs)
[center]Every day is a gift, that's why they call it 'the present'.[/center]

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Alcoholconsumptie studenten

Ben student :D

1. Hoeveel alcoholhoudende drankjes (bier, wijn, enz.) drink jij per week?

2. Hoe zijn deze verdeeld over de week (alleen in het weekend, iedere dag 1 drankje, enz.)?

3. Gebruik je naast alcohol nog andere vormen van drugs (niet red bull e.d. maar bijv. wiet)?

1. 15-20

2. Om de twee dagen 3 a 4 glazen per avond

3. Neen
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Alcoholconsumptie studenten

Toen ik nog student was:

1. Stuk of 20-30

2. Door de week stuk of 3-4 op een dag, soms ook niets, weekend kunnen pieken hebben van >10.

3. Nada. Begin ik niet aan.

Sinds ik als werkende mensch een iets gestructureerder bestaan heb met wat meer verantwoordelijkheden:

1. Stuk of 10-15

2. Dinsdag (na voetbal/gewoon in de kroeg) stuk of 4-5, vrijdag/zaterdag ook nog wat meer.

3. Nada. Begin ik nog steeds niet aan.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 190

Re: Alcoholconsumptie studenten

Student

1: 5-25 pintjes per week, afhankelijk van omstandigheden

2: soms op weekdagen, willekeurig. Vrijdag en zaterdag wel altijd iets (1-10)

3: Nope, ook niet in toekomst

Re: Alcoholconsumptie studenten

Student:

1: alcohol, zeer sporadisch (maar nooit tijdens de blok of na een pittige discussie)

2: 1x om de 2-3 maanden

3: neen, ik denk dat je dan beter kiest voor een goede (vriendelijke) dokter want er zijn veilige alternatieven.

Last but not least: natürlich macht die Dosis dass eine Substanz ein Gift ist!

Aan de TS, hoe zit het met jouw alcoholconsumptie eigenlijk (als ex-student)?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Alcoholconsumptie studenten

choco-and-cheese schreef: za 09 jun 2012, 19:36
Aan de TS, hoe zit het met jouw alcoholconsumptie eigenlijk (als ex-student)?
Dit is al een oud topic, dus de kans dat de TS gaat reageren is nogal klein! ;)

Mijn eigen bijdrage is nogal saai, maar voor de verandering van de al gegeven reacties:

1. Per week wellicht nog geen heel glas. Op maandbasis denk ik zo'n 3-4 glazen, 'uiteraard' geen bier maar eerder iets als rosé of pernod.

2. Enkel in het weekend.

3. Nee, en dat staat ook onder aan m'n lijstje van 'try before you die'.

Wat dat betreft pas ik (nog) niet echt in het algemene plaatje van de student, aldus de schets van TS... :P
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Alcoholconsumptie studenten

1. Ik drink geen alcohol, heeft te maken met een betere conditie voor het sporten.

2. -

3. Neen
nothing will change without a rebel

Berichten: 2

Re: Alcoholconsumptie studenten

1. Ik drink soms, met verjaardag of oud op nieuw wat alcohol maar dat is zoweinig dat het eigenlijk beter als niets beschouwd kan worden.

2. -----

3. nee

Reageer