Een onderzoek naar gedrag

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Een onderzoek naar gedrag

Dag!

Ik ga (in samenwerking met iemand anders) een onderzoek doen naar gedrag. We kunnen kiezen tussen mensen of dieren, nou leek mensen ons eigenlijk toch wel het interessantst. Maar nou waren wij dus aan het zoeken naar informatie erover, om een onderwerp te zoeken. Dit valt eigenlijk best wel tegen...

Heeft iemand hier misschien een tip?

Bijvoorbeeld een onderzoek waarmee we verschil in gedrag tussen mannen en vrouwen kunnen aantonen?

Of zijn er mensen die weten of er supranormale prikkels zijn bij mensen (nouja, meer: of er zijn die we kunnen onderzoeken en aantonen).

Bij voorbaat dank!

Re: Een onderzoek naar gedrag

Oké we hebben al misschien iets zo'n beetje...

Het verschil in gedrag van mannen en vrouwen op verschillende soorten muziekgenres.

Maar wat kunnen we daarbij onderzoeken? Wat is ook echt waarneembaar? Ja, iemand vind het mooi iof niet, maar verder nog iets? Want dan heeft het niet veel nut denk ik..

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Een onderzoek naar gedrag

Je zou kunnen kijken naar de invloeden van hormonen en hun uitwerkingen op het gedrag. Mannen tonen agressiever gedrag, gokken vaker, kunnen beter achteruitrijden (dit is bewezen) door testosteron. Vrouwen zijn zorgzamer door oestrogenen. Ik denk dat dit je wel op weg helpt.

Succes!
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Een onderzoek naar gedrag

chemie van de verliefdheid?

waarom vallen mensen voor degene die niet echt bij hun past? Meisjes op die stoere gast die hun uiteindelijk toch slecht behandeld en jongens op dat mega mooi meisje die hen onder de knoet houdt.

dus in andere woorden van is verliefdheid en wat is de fuctie.

Welke uiterlijke innerlijke eigenschappen bepalen wie op wie valt

Fundamenteel verschill verliefdheid en liefde.

Verliefdheid tijdens een vaste relatie? Nut?

etc

etc
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Reageer