Springen naar inhoud

stikstofcamera

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 09 april 2005 - 12:16

Ik ben op zoek naar een gekoelde camera of infrarood camera waarmee
je warmte lekken in gebouwen bijvoorbeeld gevels kunt opsporen.
Wie kan me hierin het beste adviseren.
met vr. groet.
harm

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Elmo

Elmo

• >1k berichten
  • 3437 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 april 2005 - 11:02

De goedkoopste oplossing is gewoon naar de fotograaf gaan en een rolletje IR-gevoelige film kopen voor in een normaal fototoestel.

Een (stikstof)gekoelde kamera zal inderdaad wel een nauwkeuriger resultaat geven, maar ik zie niet in waarom je dat nodig denkt te hebben. Zoiets is alleen nuttig als je hele lage IR-intensiteiten wil gaan meten, en dat is hier niet het geval. Bovendien is zoiets behoorlijk duur....

(Tevens verplaatst naar allerdaagse wetenschap.)
Never underestimate the predictability of stupidity...

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 april 2005 - 14:18

Er zijn bedrijven die dit voor je kunnen doen en/of je kunnen adviseren. Dat lijkt me de beste oplossing.
Google even op 'thermografie'
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

• Gast

Geplaatst op 14 mei 2005 - 20:36

Hallo waarom wil je speciaal een stikstofgekoelde IR-camera voor dit soort onderzoek. Dit kan ook met een ongekoelde microbolometer. Verder is het zo dat je voor een goed onderzoek aan diverse randvoorwaarden moet voldoen. Op de volgende link vind je richtlijnen voor bouwthermografie www.vath.de. Helaas, het is alles in het allemaal in het Duits. Verder mag je deze richtlijnen zeer serieus nemen want ze zijn opgesteld door thermografen met ruim 20 jaar ervaring en de universiteit van Kaiserslautern. Deze richtlijn ligt momenteel ook bij de DIN om omgezet te worden tot norm. Verder vind je bij hun ook een lijst van diverse thermografen en hun kwalificaties vinden. Op de site www.nvtt.nl kun je via een zoekmachine de dichtsbijzijnde thermograaf vinden die lid is van deze vereniging. Op de website van nutscode.nl staan ook een paar links naar sites van aanbieders van thermografie.
Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie, groetjes Hai

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures