glas dat valt

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

glas dat valt

een vriendin van mij heeft mij verteld dat ze bij avondval een kamer binnenkwam. en in die kamer was er een tafel met daarop een glas dat er ongeveer in het midden op stond.

zij keek naar dat glas en het viel volgens haar hard om. ze zwoor later dat er geen wind was, nog trillingen of enig andere normale oorzaak die een glas zou kunnen doen vallen. maar nu vraagt zij zich af en ik ook, hoe het komt dat dat glas is gevallen.

Moderator actie:

heeft weinig met thermodynamica dan wel stromingsleer te maken...

-DvR

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: glas dat valt

Ik heb zo mijn twijfels bij dit verhaal.. Aangenomen dat het glas geen vreemde vorm heeft (gewoon een plate onderkant), er inderdaad geen wind stond zoals ze beweert en het glas niet ergens op stond te wankelen, lijkt me dit vrij onmogelijk...

Misschien makkelijker te verklaren als ze wat meer gegevens zou hebben over de precieze omstandigheden, vorm van het glas, tafel, etc.. Ik zou het in ieder geval niet zoeken in paranormale verschijnselen... :wink:
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: glas dat valt

ik ben ook lang niet zeker of dit verhaal klopt, maar ik dacht, laat ik het toch maar eens vallen, wie weet?

ze heeft er wel bijgezegd dat het een standaard glazen glas was, rond, zonder ribbeling.

ze twijfelt wel of het een metalen tafel was. maar ze weet wel dat het op het einde van een warme dag was, meer weet ik er ook niet van.

ik geloof zeker ook niet in paranormaal verschijnsel, maar ik dacht als het echt gebeurd zou zijn, wat zou dan de verklaring er voor zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: glas dat valt

een vriendin van mij heeft mij verteld dat ze bij avondval een kamer binnenkwam. en in die kamer was er een tafel met daarop een glas ...


lijkt me zo een vertelling van een waanbeeld of een verwarring van realiteit met een droom?

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: glas dat valt

made in flanders schreef:een vriendin van mij heeft mij verteld dat ze bij avondval een kamer binnenkwam. en in die kamer was er een tafel met daarop een glas dat er ongeveer in het midden op stond.

zij keek naar dat glas en het viel volgens haar hard om. ze zwoor later dat er geen wind was, nog trillingen of enig andere normale oorzaak die een glas zou kunnen  doen vallen. maar nu vraagt zij zich af en ik ook, hoe het komt dat dat glas is gevallen.


wel sterk geschreven

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: glas dat valt

ik moest het zo schrijven in opdracht van haar, ze stond erbij toen ik het opschreef.

Gebruikersavatar
Berichten: 53

Re: glas dat valt

:shock: Hoi Made in Flanders...

Als het geen 1april is... Maar ik zie..het is 9 april....toen je het ons liet weten.

Mits het echt is gebeurt... aannemende ook.....

Zonder menselijke en/of dierlijke ingrijpen's...Zulke gebeurens hebben altijd een natuurkundige en/of weerkundige ed. verklaring.

Misschien was het glas nat aan de onderkant. De tafel niet 100% horizontaal en is het... openen en dicht doen van de deur....genoeg geweest voor enige luchtdrukstroom richting kamer in..... naar de tafel toe...tafelblad gladde bovenlaag.... en viel alzo het glas om. oa. Alzo kan... zoiets... gebeurd zijn!

Het type glasonderkant ...lucht onder verzameld tijdens snel neerzetten... met vochtnat ...maakt het die beweeg kans te doen plaats vinden....De niet 100% rechte tafel/vloer... doet de rest...va..luchtstroom v. buiten af!

Zoiets dus Made! Gr. v. Lady ;)

:?: Ik denk dat het in dezelfde categorie valt als:Alleen die ene gazeuzefles explodeerde uiteen ... alle andere gazeuzeflessen niet. Dito met brand in een hooiberg... bij al die andere hooibergen niet.

Evenals alle glazen vallen niet uit zichzelf om... maar net die ene wel.

.....Net alle natuurkundige omstandigheden... zijn er dan naar.... waardoor net dát daar... op die plek... kon plaats vinden. Een andere verklaring er voor is er nl. niet! Gr. v. Lady ;)
Ik ben geen wetenschapper, heb wel veel belangstelling voor van alles. Ik hoop veel te leren van de mede forummers

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: glas dat valt

een vriendin van mij heeft mij verteld dat ze bij avondval een kamer binnenkwam.


Misschien door het hard dichtslaan van de deur?

Re: glas dat valt

het kunnen ook best onnatuurlijke krachten zijn geweest?!

waarschijnlijk willen jullie het graag wetenschappelijk verklaren maar dat kan niet altijd...

ook een glas valt niet zomaar om door onnatuurlijke krachten... maar misschien houdt ze zich welleens bezig met geesten oproepen of andere van datsoort dingen? (ik wil niks sugereren het is gewoon misschien een mogelijkheid :shock: ;) )

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: glas dat valt

wel, mijn vriendin dacht ook aan paranormale krachten, maar nu wil ze zeker een wetenschappelijke uitleg hebben. want zij zelf gelooft niet in paranormale krachten.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: glas dat valt

Wat zal ik zeggen, paranormaal is nogal een relatief begrip. Afbeelding

Het is misschien leuk deze theorie door te nemen. Deze zegt dat mensen door te denken (psychokinese) objecten bewogen kunnen worden door een quantumverbinding. Dus dat je hoofd een soort foton uitzendt.

Zie hier.

Kijk hier als je denkt dat je psychokinetisch aangelegd bent.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: glas dat valt

als het echt gebeurt zou zijn zou het de hele natuurkunde op zijn kop gooien, lijkt me sterk dus.

Verder vind ik het ook vreemd dat het nooit mensen zijn met een Béta achtergrond die dit soort dingen mee maken.

Berichten: 20

Re: glas dat valt

Verder vind ik het ook vreemd dat het nooit mensen zijn met een Béta achtergrond die dit soort dingen mee maken.
Hersenactiviteit bij meditatie: vier soorten hersengolven en hun kenmerken

Beta-golven (12-25 per sec.) hebben te maken met het survival mechanisme, met het oplossen van problemen, het snel kunnen reageren in het dagelijks leven.

In beta ben je gespannen, nerveus, kun je je moeilijk concentreren en werkt het geheugen ook minder goed.

Alfa-golven (8-1per sec.) Deze hangen samen met een toestand van ontspanning, waarin men toch wakker is, kan denken, waarnemen, studeren, muziek maken, enzovoort. Uit onderzoekingen blijkt dat je als je alfa-golven produceert, van binnen rustiger bent, waardoor je beter in staat bent de aandacht op iets te richten. In alfa neem je nieuwe informatie beter op, wordt deze beter opgeslagen en kun je haar beter terugroepen.

Je reageert in alfa dan ook minder boos op negatieve opmerkingen. Het aanwezig zijn van veel alfa-golven is daarom goed voor examens, sollicitatiegesprekken, spreekbeurten, enzovoort.

Theta-golven (4-8 per sec.)zijn zeer belangrijk en vormen de sleutel tot tal van ongekende mogelijkheden in de mens, zoals creativiteit, paranormale vermogens, contact met het zogenaamde hogere zelf, intuïtie, paranormale genezing, jezelf genezen, … Bij de gemiddelde mens zie je deze golven in een toestand tussen waken en slapen, bij de meesten als ze op bed liggen en op het punt staan in slaap te vallen of 's morgens als ze net wakker zijn. In die toestand zie je vaak beelden van gebeurtenissen van de afgelopen dag, soms snel voorbijschietend, soms wat langer durend, zodat je kunt zien wat er gebeurd is, wat je goed en wat je fout gedaan hebt. Theta-golven zijn er waarschijnlijk ook als je overdag voor je uitstaart en dagdroomt. Soms zie je ineens ook helder wat je wel of juist niet had moeten doen of zeggen. Deze golven zie je vaak bij kunstenaars als ze in een ontspannen toestand bezig zijn met hun werk. Zij zijn er ook op het moment dat iemand een uitvinding doet. Veel mensen hebben hun beste ingevingen als ze niets doen, of iets doen waarbij ze zich ontspannen voelen, zoals rustig autorijden, ontspannen op een bank liggen, als ze op het toilet zitten of zomaar wat voor zich uitstaren.

Delta-golven ( 0,5-4 golven per sec) Deze worden tijdens de slaap geproduceerd, niet als je droomt, maar tijdens de droomloze slaap. Hoe dieper je slaapt, des te langzamer de hersengolven zijn. Heel merkwaardig is dat Japanse Zen-meesters in waaktoestand voornamelijk delta-golven produceren, ook als ze intens naar iemand luisteren of discussiëren. Uit proeven is gebleken dat ze later alles vrijwel letterlijk konden reproduceren. Hun opnamevermogen en geheugen blijken enorm goed te werken. Anderen ontdekten dat delta-golven nauw samenhangen met het in contact treden met de diepste en hoogste lagen van de mens.

Veel mensen mediteren en proberen in contact te komen met iets onmetelijks, dat met verschillende namen is aan te duiden, zoals Liefde, Inzicht, Hoogste intelligentie of God. Een belangrijke voorwaarde lijkt te zijn dat de eigen geest immens stil wordt, wat waarschijnlijk samenhangt met delta-golven.

Bron: http://www.vanin.be/transparant/trans_06/h...asdossier6.html

Dit even terzijde om aan te tonen waar Béta zich bevindt wanneer je ervoor openstaat om het even anders te bekijken:-)

Een verklaring voor het omvallen van het glas heb ik niet onmiddellijk. Het kan inderdaad te verklaren zijn, maar niemand schijnt hier tot dusver werkelijk in teslagen. Ik houd bijgevolg alle mogelijkheden open...
Het is wat het is want dat wat zal zijn, wanneer het zijn zal, zal zijn dat wat het is.

Gebruikersavatar
Berichten: 293

Re: glas dat valt

mag ik even vragen wat voor soort golven die 'hersengolven' dan zijn, hoe ze waargenomen worden, en wat het verschil is tussen een alfa en een theta of een alfa en een delta golf, aangezien die overlappende frequenties hebben? Zijn dit soort golven transversaal of longitudaal? wat is de snelheid van verplaatsing? welk medium (nee niet in de zin van jomanda)?

als men op deze vragen geen antwoord weet, plaats ik dit persoonlijk onder het kopje 'religieus gezwets'.

Overigens suggereren de beschrijvingen dat beta's waarschijnlijk ook een hoop alfa golven nodig hebben (beta-studies zijn zwaarder dan alfa-studies) en alfa's ook een hoop beta-golven, want alfa betaald in t gemeen niet erg goed, dus die hebben meer zorgen...dus is de conclusie die de poster boven dit trekt al helemaal fout.

Reageer