Bachelor psychologie

Reageer
Berichten: 2

Bachelor psychologie

Hoihoi,

Ik vraag me af of er enkel met een bachelor psychologie iets te beginnen valt. Volgend jaar maak ik 'm af, maar ik betwijfel of ik nog de mogelijkheid ga hebben een master te doen. Als een bachelor psychologie niets waard blijkt te zijn op de arbeidsmarkt, kan ik natuurlijk beter iets anders gaan doen met mijn laatste jaar.

Iemand die hiermee ervaring mee heeft?

Groeten,

PM

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Bachelor psychologie

Hangt er allemaal een beetje vanaf hé. Kun je wat extra info geven: Nederland of België? Academische of professionele bachelor?

Berichten: 954

Re: Bachelor psychologie

Hangt er inderdaad vanaf wat je wil.

Berichten: 2

Re: Bachelor psychologie

Nederland of België? Academische of professionele bachelor?
België. Academische bachelor.
Hangt er inderdaad vanaf wat je wil.
Met te verhinderen om op de bodem van de socio-economische ladder terecht te komen ben ik eigenlijk al tevreden, als je dat bedoelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 88

Re: Bachelor psychologie

PostModernist schreef:België. Academische bachelor.

Met te verhinderen om op de bodem van de socio-economische ladder terecht te komen ben ik eigenlijk al tevreden, als je dat bedoelt.
Wat een rotzin.

Bachelor Psychologie is net zoveel waard als je zelf denkt te hebben namelijk. Je zou het ten gunste voor jezelf kunnen gebruiken en zeker ook ten gunste van anderen. Zodra je in 'de praktijk' mensen laat zien dat je vaardigheden hebt rol je vanzelf in dat wereldje en dat onderaan het laddertje is een oud begrip. In het nu noemen we het beginnen als Micro, dan Midi (tegenwoordig interrim) en dan Macro, dan heet de fasering en profileringsladder van je promoties en je zult jezelf zeker te weten moeten bewijzen en des te verder je studeert des te makkelijker zal dat gaan.

De 'ik wil' mentaliteit wordt niet op prijs gesteld. Eerst bewijzen dan eer.

Succes :D

NoFi!

Berichten: 2.746

Re: Bachelor psychologie

Er is haast niemand die stopt met studeren na een academische bachelor.

het is eenvoudigweg bedoeld om dan verder te studeren. Als ik me niet vergis zijn er al te veel psychologen, als je dan nog eens een 'half diploma' hebt ...

behalve als je een of andere speciale reden hebt ...

Berichten: 954

Re: Bachelor psychologie

Als ik me niet vergis zijn er al te veel psychologen.


Kun je dit met cijfers aantonen?

Berichten: 2.746

Re: Bachelor psychologie

neen

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Bachelor psychologie

Nou, de grote hoop van de vorige generatie psychologen is weldra pensioengerechtigd, dus dat zal best wel meevallen.

Berichten: 32

Re: Bachelor psychologie

Ook ik krijg op mijn studie regelmatig te horen dat je een beetje moet uitblinken, wil je het een en ander bereiken. Zo zijn er selectieve masters en ggz-opleidingen, waar je moet worden ingeloot. Alleen hoge cijfers is niet genoeg; buitenschoolse activiteiten tellen mee.

Ik geloof dat het ook zo zit wanneer je de onderzoekswereld in wil duiken. Je zult dan toch een promovendus plaats moeten behalen, en die zijn niet in overvloede.

Aan de andere kant: in TBS klinieken en psychiatrische instellingen komen ze altijd mensen te kort.

Maar ik weet neit wat je precies kunt met alleen een bachelor, wellicht meer een vraag voor je studieadviseur?

Reageer