T-cellen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 6

T-cellen

Ik ben op het moment op zoek naar zoveel mogelijk stoffen die (bij toediening) de T-cellen in het menselijk lichaam vernietigen. Het is voor een onderzoek naar mogelijke genezingen van Diabetes.

Ik heb zelf al de volgende stof gevonden:

Antithymocytenglobuline (ATG)

Maar ben eigenlijk voorral op zoek naar meer gerichte stoffen. ATG vernietigd namelijk wel iets meer als alleen de specifieke T-cellen die zich tegen de pancreas hebben gekeerd. Ik weet dat er geen stoffen bestaan die zich puur en alleen tegen die T-cellen keren, maar iedere stof die er zo dichtbij mogelijk zit is waardevolle informatie voor mij.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: T-cellen

Je lijkt vrij gemakkelijk te doen over het lyseren van je T-cellen. Mag ik vragen wat de bedoeling precies is?

Als het je gaat om het stoppen van het afbreken van eilandjes van Langerhans, kan je het beter wat specifieker proberen te maken. Wat je nu voorstelt is wel een vrij zwaar kanon om een mug om zeep te helpen.

Is deze link wat voor je?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 163

Re: T-cellen

Probeer eerst eens T-cellen beter te definiëren. CD4+ T-cellen (T-helper cellen), die weer te splitsen zijn in Th1 en Th2, verder zijn er nog de Th17 en de Treg (die laatste in verschillende soorten en maten, denk aan CD103+ en Foxp-3+) en natuurlijk de CD8+. Effector, naïve cellen of memory cellen.

Bedenkt ook dat een T-cell deficiëntie (in geval van diabetes zijn je waarschijnlijk naar de CD8+ T-cel populatie willen kijken) een veel ernstiger ziektebeeld oplevert dan diabetes.

Ik zou het zelf meer zoeken in de DCs (maar daar wordt hier op het lab dan ook aan gewerkt, dus ik ben bevooroordeeld).

Reageer