'Genvoedsel is geen oplossing voedselcrisis'

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 477

Re: 'Genvoedsel is geen oplossing voedselcrisis'

BRUSSEL - De productie van genetisch gemodificeerd voedsel is geen oplossing voor de voedselcrisis. Dat stelden milieuorganisaties Greenpeace en Friends of the Earth maandag.


Lees het volledige artikel...

Gebruikersavatar
Berichten: 185

'Genvoedsel is geen oplossing voedselcrisis'

Goed nieuws voor hengelaars, zegt milieu-ambtenaar


Lees het volledige artikel...
Bron: Chemisch2weekblad. www.c2w.nl

Berichten: 81

Re: 'Genvoedsel is geen oplossing voedselcrisis'

Chinese wetenschappers hebben ontdekt dat een specifiek gen een sleutelrol speelt bij de rijstopbrengst. De resultaten kunnen leiden tot een veel hogere rijstproductie en zo helpen tegen voedseltekorten.


Lees het volledige artikel...
Elsevier.nl

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: 'Genvoedsel is geen oplossing voedselcrisis'

Dat zijn drie 'gen' gerelateerde nieuws onderwerpen in een dag, ik heb ze dus maar samengevoegd.

Berichten: 12.262

Re: 'Genvoedsel is geen oplossing voedselcrisis'

De eerste is denk ik toch heel iets anders - triploide forellen voor de sport heeft weinig met voedselproductie te maken lijkt me.


Wat de andere twee betreft is de tegenstelling wel grappig zo op 1 dag, maar het zijn natuurlijk heel andere bronnen. Aardige quote...

"In de Verenigde Staten worden veel gengewassen verbouwd, maar de voedselprijzen dalen niet",

aldus Helen Holder, campagnevoerder bij Friends of the Earth

Je vraagt je af hoe zo'n club weet of zonder genetisch gemodificeerde gewassen de prijs niet nog hoger was geweest. Overigens denk ik dat de chinezen de supersnel groeiende rijst wel zullen omarmen..

Toen ze dit gen extra aan de rijstplanten toevoegden, kon er twee keer zo snel worden geoogst, steeg de hoogte van de plant met 67 procent en nam ook de opbrengst significant toe.

Not bad 8-)
Victory through technology

Reageer