Kleur van het gezichtsveld

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 997

Kleur van het gezichtsveld

Heeft iemand een verklaring waarom het mij soms erg sterk opvalt dat mijn ene oog een meer blauwe tint heeft en mijn andere een meer roze? (ik heb het over mijn gezichtsveld, niet mijn tastbare oogbal) Ik merk dat op waneer ik mijn ene oog sluit en daarna het andere, vooral bij het staren naar een witte muur. Vanmorgen toen ik mij herinnerde dat dit mij gisterenavond heel sterk was opgevallen, deed ik de test opnieuw en ik meende mij heel sterk te herinneren dat het respectievelijk mijn andere oog was dat meer blauw en meer roze zag.

Niet dat het mij wat kan schelen, want als ik me er niet mee bezig houd deert het me ook niet, maar ik geweldig nieuwschierig naar een verklaring en te weten of het normaal is of niet? Overigens merk ik het niet altijd.

het enige dat ik zelf kan bedenken is dat ik misschien aan een oog een tikkeltje kleurenblind ben of zo?

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Kleur van het gezichtsveld

Als je naar iets wits kijkt ontvangt je oog alle kleuren die licht bevat. Omdat wit het licht niet splitst. Maar misschien ontvangt je ene oog de roze kant en je andere oog de blauwe kant. Dit is echter mijn idee maar.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Reageer