Bepalen stalen constructie uitkragend keukenblad

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Bepalen stalen constructie uitkragend keukenblad

Ik vroeg mij af of iemand mij kon helpen hoe ik een stalen constructie van onderstaand aanrechtblad kan bepalen. zoals je kunt zien wil ik het aanrecht alleen verbinding laten maken met een kolom van 200x200x8. Deze zal het optredende moment waarschijnlijk wel aankunnen aangezien deze boven een goede verbinding heeft met enkele lateien.
blad_1.jpg
blad_1.jpg (47.73 KiB) 389 keer bekeken
Via http://www.biw.kuleuven.be/vakken/ooi98-22...et/indexned.htm had ik al bepaald dat de doorbuiging bij een e.g. van 1500N/m, en een puntlast vaan 2000N op de uiterste punt slechts 0,697mm bedraagd. (bij een HEB 200, en als ik het traagheidsmoment en de elastisiteitswaarde goed heb ingevult). Alleen denk ik dat rotatie over de lengte-as bij deze constructie een groter probleem zal spelen.

mocht iemand een idee hebben hoe ik deze constructie kan berekenen en waar waarschijnlijk de grootste knelpunten liggen hoor ik dat graag

mvg michiel

ps .

afmetingen aanrecht:

2300x1200

dikte: afhankelijk stalen ligger

afwerking : 3 cm dik compostiet geschat 2000kg/m3

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Bepalen stalen constructie uitkragend keukenblad

Dit topic past beter in mechanica & sterkteleer en is daarom verplaatst.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer